Як купити франшизу аптеки і не прогоріти

Вхід в павільйон Радянської Аптеки

Франчайзинг в сфері аптечного бізнесу явище рідкісне, однак в більш ніж 58 регіонах Україні цю модель бізнесу змогла реалізувати і активно розвиває федеральна аптечна мережа «Радянська Аптека».

Нам вдалося поспілкуватися з одним з франчайзі цієї мережі і дізнатися в чому ж секрет успішності відкриття аптеки по франшизі. Як купити франшизу аптеки розповідає Надія Волкова, франчайзі з міста Томськ.

Зміст статті:

  • Новачкам завжди везе
  • Вартість входу в аптечний бізнес
    • Основними моїми витратами були:
  • конкуренція
  • Реклама і просування
  • Прибуток і перспективи

Новачкам завжди везе

Відкрити власну аптеку дуже часто замислюються підприємці або представники фармацевтичної спільноти. Як ви зважилися на такий сміливий ділової крок?

Я підприємець зі стажем, не раз створювала бізнеси з нуля, починала в основному в сфері оптової торгівлі продуктами, потім трикотажем. Досвід маю на бізнесі більше 12 років. Першу свою фірму я відкрила в 2005 році, наша компанія займалася поставками овочів з Краснодара в Томськ. Але, прийшли великі федеральні мережі, і маленькі регіональні оптовики їм стали не цікаві.

За 12 років я зробила висновок, що в сучасному бізнесі можна вижити тільки за умови роботи з великими федеральними компаніями або під егідою таких компаній.

Одним з варіантів створення свого власного бізнесу зараз в Україні є франчайзинг. Дана бізнес-модель активно використовується і розвивається в ресторанному бізнесі, в роздрібній торгівлі одягом, товарів для будинку. Уважно вивчивши більше 50-ти франшиз, які зараз представлені в Україні і які могли б бути затребувані в даній економічній ситуації я прийшла до висновку про те, що варто спробувати себе в аптечному бізнесі.

Вибирала я з 4-х варіантів: «РИГЛА», «Евалар», «Аптека №1» та «Радянська Аптека». Пропозиція від «РИГЛА» виявилося дуже дорогим і економічно не вигідним для мене. Мережа «Евалар» так і не відповіли мені за місяць жодного разу. «Аптека №1» не викликала в мене довіри і здалася не надійної і не професійною судячи з відгуків в інтернеті і особистому спілкуванню з їх представником.

В підсумку зупинилася на пропозиції від франшизи «Радянська Аптека». Ні для кого не секрет що аптеки - це найстабільніший бізнес - люди завжди хворіють і ліки їм потрібні в першу чергу. Тому, я вирішила почати свій новий бізнес і купити франшизу федеральної аптечної мережі «Радянська Аптека».

Купувати готовий аптечний бізнес я не наважилася, тому що вважаю, що прибуткові аптеки ніхто продавати не буде. Сьогодні я вже відкриваю власну 4-ю аптеку в Томську і вважаю, що рік тому зробила правильний вибір на користь аптечного бізнесу та франчайзингу.

Вартість входу в аптечний бізнес

Починаючи власний бізнес, навіть під брендом відомої компанії-франчайзера, потрібно мати не тільки підприємницький досвід, а й значні кошти. У скільки Вам обійшлося відкриття першої аптеки по франшизі «Радянська Аптека»?

На першу аптеку я витратила близько 1 880 000 рублей, в тому числі із закупівлею першої партії ліків. Офіс мені підготував детальний бізнес-план на основі приміщення, яке я взяла в оренду площею 64 кв. м. строком на 7 років.

Менеджер, який вела відкриття нашої аптеки детально розписала бюджет, етапи та терміни відкриття аптеки. Ми вклалися в 2 місяці і отримали фармацевтичну ліцензію.

Фармацевтична ліцензія необхідна для роботи компанії на фармацевтичному ринку - продажу лікарських засобів і препаратів. Здійснення фармацевтичної діяльності з грубим порушенням ліцензійних вимог тягне за собою відповідальність, встановлену законодавством Російської Федерації.

Основними моїми витратами були:

  • Паушальний внесок (разовий платіж) - 999 р.
  • Реєстрація договору комерційної концесії в Роспатент - 25 000 руб.
  • Фармацевтична ліцензія «під ключ» - 130 000 рублей.
  • Торгівельні меблі та дизайн-проект - 400 000 р.
  • Медичне обладнання - 130 000 р.
  • Рекламна і іміджева продукція - 35 000 руб.
  • Вивіска і аптечний хрест - 110 000 р.
  • Автоматизація в аптеці - 100 000 р.
  • Навчання персоналу по роботі з ПЗ і бізнес-процесів - 14 000 гривень.
  • Річне сервісне обслуговування ПО - 36 000 руб.
  • Касове і ІТ-обладнання - 150 000 р.
  • Товарне наповнення - 750 000 гривень.
  • Щомісячні операційні витрати у мене на 1 аптеку зараз складають 220 000 - 230 000 р.

    Запланований термін окупності офіс ставив на 14 місяців, проте аптека окупилася вже на 9-му місяці. Мені пощастило що моя аптека відкрилася в дуже прохідному місці, поруч із зупинкою та міні-ринком.

    Конкуренція

    Сьогодні аптеки стоять мало не через два будинки. У чому конкурентна перевага ваших аптек, що працюють по франшизі «Радянська Аптека»?

    • По перше, відкриття аптеки по франшизі - це вже конкурентну перевагу, так як тобі дається готовий з усіма налагодженими механізмами.
    • По-друге, при відкритті аптеки по франшизі ви отримуєте ціни на ліки значно нижче ніж якби ви відкрили аптеку самостійно і потім намагалися б домовитися з постачальниками.
    • По-третє, правильно підібраний асортимент ліків та інтелектуальне програмне забезпечення яке аналізує роботу аптеки, дозволяє бути впевненою в рентабельності аптеки.

    У поєднанні всіх цих моментів аптека стає конкурентною. Безумовно має значення трафік, який забезпечує продажі ліків в аптеці. Але якщо у тебе в аптеці дорогі ціни або маленький асортимент, трафік тут не допоможе, люди будуть заходити і йти ні з чим. Другий раз навряд чи покупець піде в таку аптеку.

    Реклама і просування

    Залучити покупця і зробити його своїм постійним клієнтом - основне завдання представників малого бізнесу. Як Вам вдається зберігати лояльність ваших покупців і залучати нових?

    Безумовно, тут заслуга самої франшизи «Радянська Аптека» в яскравому бренд, який привертає покупця своєю назвою, стилем, якоюсь добротою і спогадами про те найкращому що було за радянських часів.

    Якщо подивитися на франшизи інших аптечних мереж, то на жаль, вони майже нічим не виділяються і не залучають. Наш головний офіс постійно проводить різноманітні акції, надсилає подарунки для покупців. Спільно з виробниками щомісяця проводимо розіграші цікавих призів в нашій аптеці.

    Весь матеріал я замовляю у франчайзера відповідно до фірмового стилю бренду «Радянська Аптека». У нас в аптеці діє дуже вигідна система знижок і бонусів.

    Зовсім недавно ми підключилися до бонусної програми «Компенсація», де покупець отримує бонусну карту з 5000 гривень за покупку і потім може витрачати цю суму в нашій аптеці. Зараз ми стали активно приймати замовлення через сайт інтернет-аптеки яка активно збільшує нам трафік і середній чек в аптеці.

    Прибуток і перспективи

    Ви сказали, що перша аптека себе окупила вже на дев'ятий місяць, який прибуток аптеки в місяць і має бути фактор сезонності в аптечному бізнесі?

    Так, все вірно, перша аптека вже окупила себе до дев'ятого місяця. Перші три-чотири місяці були періодом розгойдування і формуванням клієнтської бази в районі де у мене аптека. Потім поступово збільшилася кількість чеків в день, воно стало в середньому 120-130 шт.

    При цьому, середній чек в нашій аптеці дорівнює 600-700 гривень з середньою націнкою 22-25 відсотків в залежності від груп товарів.

    Націнка на товар у нас різна, на ліки ми намагаємося робити не більше 17-20%, а на БАД, косметику, медичні та гігієнічні товари у нас є націнка і по 50-70%.

    Фактор сезонності відсутня завдяки тому, що менеджери головного офісу постійно відстежують купівельний попит в нашій аптеці і коректують і рекомендують який асортимент необхідно підтримувати в аптеці в той чи інший період.

    Зараз у мене вже 4 аптеки і всі вони працюють по франшизі «Радянська Аптека». Планую в 2018 році ще 4 аптеки відкрити - шукаю місця.

    Серед всіх франшиз аптек в Україні я вважаю, що франшиза «Радянська Аптека» дуже виділяється своєю якістю і гарантією і її я сміливо можу назвати - найкраща франшиза аптек!

    HD відео: