Як самостійно, правильно і грамотно написати бізнес-план

Ручка, чашка з кавою, блокнот і ноутбук

У сьогоднішній нашій статті ми детально розповімо, як правильно, самостійно написати бізнес-план. Адже бізнес-план - це не тільки ваша візитна картка для будь-якого інвестора, але і докладний опис ваших цілей і методів їх досягнення.

Отже, нижче покрокова інструкція, з якої ви дізнаєтеся, що обов'язково повинен містити ваш бізнес-план. Вона універсальна і підійде як для ІП, ТОВ, так і для компанії з будь-якої організаційно-правовою формою.

Зміст статті:

  • Основні моменти
    • Опис або резюме
    • юридичний план
    • Споживчі властивості продукту
  • Збут, конкуренція, маркетинг, виробничий і фінансовий план
    • Ринок збуту
    • конкуренція
    • стратегія маркетингу
    • План виробництва і організаційний план
    • Фінансовий план

Основні моменти

Опис або резюме

Припустимо, ви-то самі добре знаєте, що вдає із себе ваш проект і які цілі переслідує. Але для презентації проекту інвестору потрібно відразу ж дати зрозуміти, що ви, власне, від нього хочете і для чого.

Тому першим пунктом будь-якого бізнес-плану є резюме, тобто короткий опис вашого стартапу.

тут необхідно вказати, яку ви компанію відкриваєте, чим вона займатиметься, яка її мета, на яку цільову аудиторію орієнтована (це стосується і виробництва будь-якої продукції, і надання різних послуг).

Резюме повинно коротко і зрозуміло обгрунтувати необхідність створення і розвитку.

Юридичний план

Включає в себе форму реєстрації підприємства, засновників, документацію (наприклад, статут або колективний договір).

Споживчі властивості продукту

Простіше кажучи, ви повинні вказати, чому саме ваша компанія повинна розвиватися, чому її продукція буде цікава споживачу, ніж вона краще за інших і т. Д.

Це допоможе вам не тільки заручитися підтримкою інвесторів, які зазвичай беруться за найбільш конкурентоспроможні проекти, але ще на початковому етапі роботи зрозуміти, в який бік вам потрібно рухатися.

Так ви зможете визначити нішу, в якій будете працювати.

Збут, конкуренція, маркетинг, виробничий і фінансовий план

Ринок збуту

Продовжуючи тему вибору своєї ніші, вивчаємо ринок збуту вашої продукції або аудиторію, зацікавлену у ваших послугах.

На цьому етапі нерідко використовуються маркетингові дослідження для того, щоб зрозуміти ринкові тенденції, в чому люди потребують, а в чому - ні.

Правильне написання бізнес-плану має на увазі ретельне вивчення ринку збуту, зокрема в межах обраного вами регіону.

Конкуренція

Припустимо, що ваш бізнес-проект не є першопрохідцем в якійсь галузі, а, значить, у вас будуть конкуренти. Перш ніж з нуля, ви повинні зрозуміти, з ким вам доведеться зіткнутися на своєму шляху.

Для цього необхідно скласти список конкуруючих фірм в регіоні і добре вивчити їх продукцію, особливості виробництва, їх позиціонування і т. д.

Так ви зможете зрозуміти, що і як можна зробити краще, як вигідно відрізнятися від конкурентів. Для інвесторів цей пункт - прямий доказ вашого переваги над конкурентами.

Стратегія маркетингу

У цьому розділі ви докладно описуєте просування свого продукту, позиціонування своєї компанії. Яким чином ви будете розвивати і рекламувати свій продукт. Різні промо-акції, бонусні програми і всілякі промоушен-заходи повинні бути вказані саме в цій частині.

План виробництва і організаційний план

Необхідні виробничі потужності, необхідний персонал, обладнання, способи доставки продукції та інші виробничі та організаційні моменти прописуються в цьому пункті.

Цей розділ, як правило, формує ще й левову частку фінансового плану, тому в ньому потрібно передбачити все необхідне для роботи, аж до тривалості робочого дня співробітників.

Фінансовий план

 для малого бізнесу завершується розрахунком витрат підприємства, як стартових, так і щомісячних. Сюди включаються витрати, пов'язані з перерахованими вище розділами бізнес-плану. Також по можливості вказуються передбачувані доходи, і через якийсь час стартові вкладення почнуть окупатися.

Тепер ви знаєте, проекту. Бажаємо успішного бізнесу!

Також, рекомендуємо ознайомитися з нашим матеріалом -.