Як самостійно зареєструвати ВП у Україні

ІП

Якщо ви зібралися зайнятися бізнесом, зокрема, малим, то найважливішим питанням стане, як зареєструвати ВП. Тому як без легалізації своєї діяльності відкривати бізнес не має сенсу.

Зміст статті:

  • Особливості індивідуального підприємництва
  • Вибір системи оподаткування
  • коди діяльності
  • Заява на реєстрацію ІП
  • Необхідний пакет документів
  • Подача документів
  • Реєстрація в ПФРФ, ФОМС, ФСС, Держстаті
  • Витрати на відкриття ІП

Особливості індивідуального підприємництва

Така форма власності також називається ПБОЮЛ. Це підприємство, яке не має на увазі створення юридичної особи для ведення бізнесу. У такій фірмі найчастіше працює одна-єдина людина, що працює сам на себе.

Серед переваг даної форми організації - можливість вільно розпоряджатися виручкою і не вести бухгалтерський облік. Крім того, не обов'язково наявність статутного капіталу та юридичної адреси.

Можна ще отримати компенсацію від держави на реєстрацію і відкриття бізнесу. Для цього потрібно бути на обліку в центрі зайнятості як безробітний і не вести власний бізнес. Отже, з чого почати процес реєстрації?

Вибір системи оподаткування

Перед тим, як відкрити ІП, вам потрібно вибрати податок, з яким ви будете працювати, інакше до вас за замовчуванням застосують загальну систему оподаткування, а вона не завжди вигідна для підприємців-початківців. До того ж вона може здатися досить заплутаною, і тоді без бухгалтера вам вже не обійтися.

Найпоширеніші варіанти для відкриття ПП - це спрощена податкова система (ССО) і єдиний податок на поставлений дохід (ЕНВД).

ССО може застосовуватися майже для всіх видів бізнесу, крім грального, пов'язаного з виробництвом підакцизних товарів, видобутком корисних копалин. Не підходить він і підприємству з кількістю працівників більше ста чоловік. Перевага цієї системи оподаткування в тому, що підприємець платить за все один податок - або 6% від доходів (витрати при розрахунках не враховуються), або 5-15% від суми доходів, з якої відняті витрати.

ЕНВД підходить тільки певним видам бізнесу, і його зручність в тому, що податок - це фіксована сума, яка залежить від масштабів бізнесу і визначається індивідуально. Цей режим існує не у всіх регіонах і застосовується не до всіх видів підприємницької діяльності.

Для сільськогосподарської діяльності застосовується ЕСХН - теж спрощений податок.

Крім цього, вам потрібно отримати ідентифікаційний номер платника податків в податкову службу, якщо такого у вас ще немає.

Коди діяльності

Це досить важливий етап в процесі реєстрації ВП. Причому таких кодів потрібно вибрати якомога більше, за незастосування зайвих вам відповідати не доведеться, а от якщо ви захочете укласти договір з надання послуг або продажу товару, які не вказані у вашій діяльності, у вас виникнуть складності. Коди діяльності необхідно буде вказати в заяві на реєстрацію ВП.

Заява на реєстрацію ІП

Заповнюється заява за формою № Р21001 як на комп'ютері, так і від руки. Зверніть увагу, що лист Б заповнювати не потрібно, це робиться в податкову службу. Завіряти підпис у нотаріуса теж не потрібно, якщо ви будете подавати всі документи особисто. Знайти бланк заяви можна в Інтернеті в спеціальних онлайн-сервісах.

Необхідний пакет документів

Крім заяви, щоб відкрити ПБОЮЛ, вам знадобляться такі документи:

  • паспорт і ксерокопії всіх його сторінок;
  • копія ІПН;
  • квитанція, яка підтверджує сплату держмита за реєстрацію ІП (оплатити можна в будь-якому відділенні Ощадбанку і навіть через Інтернет, вартість - 800 гривень).
  • заповнену заяву на реєстрацію фізичної особи як індивідуального підприємця в одному екземплярі (прошита, крім листа Б);
  • заяву про перехід на спрощену систему оподаткування в двох примірниках. Якщо ви будете вибирати ЕНВД, то протягом п'яти днів після відкриття ІП потрібно подати заяву про застосування цієї системи оподаткування до вашої фірми. Отже, всі документи готові, тепер залишилося дізнатися, де і як реєструвати ВП. Як правило, порядок реєстрації всюди загальний.

Подача документів

Подавати всі необхідні папери потрібно в місцеву податкову інспекцію. Процес реєстрації триває п'ять днів, після чого вас поставлять на облік як приватного підприємця. При цьому вам повинні видати такий документ, як виписка з єдиного державного реєстру індивідуальних підприємців (так звана ЕГРІП). Крім цього, ви повинні отримати свідоцтво про реєстрацію вас як індивідуального підприємця.

Зазвичай під час реєстрації ІП ви автоматично стаєте на облік ще в декількох державних органах: Пенсійному фонді, Федеральній службі Держ. Мінстату, Фонді обов'язкового медичного страхування, а також Фонді соціального страхування.

Якщо відповідних документів вам не видали, то після того, як зареєструють ІП, доведеться подавати документи в ці служби самостійно.

Реєстрація в ПФРФ, ФОМС, ФСС, Держстаті

Для реєстрації в Пенсійному фонді (ПФРФ) вам знадобляться копії ІПН та паспорта з пропискою, свідоцтва про Державну реєстрацію (свідоцтва про державну реєстрацію), ЕГРІП, а також свідоцтво про обов'язкове пенсійне страхування. Не забувайте про те, що щорічно ви повинні будете відраховувати до Пенсійного фонду чітко фіксовану суму, і неважливо, отримує прибуток ваше підприємство чи ні.

Ті ж самі документи, за винятком свідоцтва про пенсійне страхування, вам знадобляться, щоб отримати коди статистики в Держ. стате.

У Фонді обов'язкового медичного страхування (ФОМС) від вас знадобляться тільки ваш паспорт і номер ІПН.

Якщо ви будете наймати працівників, то протягом 10-ти днів зобов'язані стати на облік у Фонді соціального страхування.

Витрати на відкриття ІП

В принципі, обов'язковий пункт витрат - це тільки державне мито за реєстрацію ПБОЮЛ. При бажанні ви також можете отримати печатку (500 гривень) і відкрити розрахунковий рахунок (500-3000 гривень).

Важливо пам'ятати, що, тільки дізнавшись докладно, і підготувавши всі необхідні документи, потрібно вирушати до відповідних органів. Це потрібно для того, щоб уникнути плутанини і помилок надалі.