Як відкрити свій магазин з нуля: 13 простих кроків, докладна інструкція для новачків + приклади з розрахунками
У цій статті ми пояснимо, як відкрити свій магазин з нуля - покрокова інструкція для новачків, нюанси бізнесу і приклади реальних розрахунків для різних типів торгівлі.
Інформація актуальна для тих, хто планує відкриття магазину в Україні, Білорусі, Україні, Казахстані та інших країнах СНД і світу. Всі особливості запуску підприємства універсальні для різних напрямків. У статті ми відповідаємо на такі питання:
- Як створити магазин з нуля, і скільки це коштує?
- Який тип торгової точки краще вибрати?
- З чого почати, як оформити документи і обладнати торгову площу?
- Як залучити покупців і отримувати стабільний прибуток?
Зміст статті:
- Крок 1: Пошук ринкової ніші
- Крок 2: Назва магазину
- Крок 3: Бізнес-план
- Крок. 4: Пошук приміщення
- Крок 5: Облаштування та ремонт приміщення
- вимоги
- Дозвіл на розміщення, і коли його отримувати
- Крок 6: Реєстрація бізнесу
- Як відкрити ІП?
- Документи, необхідні в податковій:
- інша документація
- Як відкрити ІП?
- Крок 7: Вибір постачальників
- Крок 8: Торговельне обладнання
- Крок 9: Підбір персоналу для магазину
- Крок 10: Формування асортименту
- Крок 11: Безпека
- Крок 12: Відкриття магазину і реклама
- Крок 13: Оцінка ризиків
- плюси
- мінуси
- Магазин одягу
- Витрати на відкриття магазину одягу:
- Магазин нижньої білизни
- Продуктовий магазин
- Крамниця дитячого одягу
- Комісійний магазин
- особливості:
- Магазин автозапчастин
- Секрети бізнесу:
- Квітковий магазин
- Магазин розливного пива
- Додаткове обладнання:
- Будівельний магазин
- Магазин по франшизі
Крок 1: Пошук ринкової ніші
виграшний варіант - вибрати тип продукції, пов'язаний з вашими професійними вміннями або хобі.
Наприклад, людина, що розбирається в техніці, зуміє налагодити її продаж, правильно оцінити потреби покупців і знає, як піднести цей товар. Магазинами косметики або одягу традиційно займаються жінки, захоплені красою і стилем. Сформувати асортимент і налагодити роботу простіше з тими речами, в яких ви розбираєтеся.
Якщо підходити до вибору напрямку чисто з міркувань комерції, то слід відкривати підприємство будь-якого типу, затребуваного в певному місці. Якщо в спальному районі ніде купити макарони після дев'ятої вечора, краще рішення - власний цілодобовий магазин продуктів.
Нюанси відкриття магазину, або фактори, які слід врахувати при виборі ринкової ніші:
1. Сезонність бізнесу. Багато видів товарів продаються краще в певний сезон (зимовий одяг, деякі спорттовари і т. Д.). Визначтеся з сезонністю вашого підприємства і заздалегідь продумайте способи отримання грошей в «несезон».
2. Конкуренція. Визначаючись з типом продукції, важливо вибрати точку розміщення без прямих конкурентів поблизу. Або запропонувати покупцеві те, чого у конкурента немає. Наприклад, будучи сусідами з дорогими бутиками в торговому центрі, варто пропонувати хороший асортимент молодіжного одягу і аксесуарів за невисокою ціною. Продуктовій крамниці біля супермаркету не вижити звичайного асортименту. Краще спеціалізуватися на продажі кондитерських виробів, м'яса, побутових товарів першої необхідності та ін., Тобто звузити свою нішу.
3. Дуже обережно підходьте до ідей, у яких немає аналогів. З одного боку, така справа за відсутності конкурентів отримає максимум прибутку. З іншого, відсутність конкуренції може означати незатребуваність такої продукції.
Крок 2: Назва магазину
Починати підготовку до відкриття необхідно з назви. Це дрібниця, про яку слід подбати заздалегідь. Складаючи бізнес-план і плануючи витрати, обов'язково враховуйте вивіску. А її вартість безпосередньо залежить від назви.
головна вимога - адекватність і привабливість найменування. Воно повинно пояснювати перехожим, що продається всередині. Якщо хочете взяти оригінальну назву, то припишіть до нього спеціалізацію (продуктовий, будівельний, одяг і т. Д.)
Крок 3: Бізнес-план
Якщо не впевнені, чи варто витрачати на це час, відкидайте всі сумніви. Це покрокове керівництво, як відкрити магазин, плюс зайва можливість поглянути на бізнес з боку: оцінити ризики і переваги. Обов'язкові пункти плану:
- резюме (Де розташоване підприємство, чим займається);
- Аналіз ринку і конкурентів;
- Організаційні моменти (Оформлення підприємства, отримання необхідних дозволів і ліцензій);
- (Як ви будете стимулювати продажі, яку використовувати рекламу для залучення й утримання покупців);
- Асортимент і ціноутворення (Які категорії товарів будуть представлені, їх вартість, бренди);
- Виробничий план (Облаштування приміщення, комунікації, розподіл на зони);
- Технічна база (Обладнання, виробники, у яких вигідно закуповуватися);
- організаційний план (Персонал і графік роботи, рівень зарплат);
- можливі ризики, і як з ними боротися. Цей пункт має на увазі опис «песимістичного» варіанту розвитку бізнесу. Заздалегідь підготовлена стратегія допоможе впоратися з можливими труднощами;
- Фінансовий план (Скільки потрібно коштів на відкриття справи, підрахунок потенційного прибутку, розрахунок окупності).
Крок. 4: Пошук приміщення
- велика рідкість, тому в плануванні орієнтуємося на орендовану площу. Поширені варіанти розміщення: перший поверх житлового будинку або офісної будівлі, простір в торговому центрі, окремо розташована будівля. Останній варіант - найдорожчий і не завжди доцільний.
Найкраще місце - на «червоній лінії», тобто виходить на дорогу з великим трафіком. Що в спальному районі, що в центрі міста це ідеальний спосіб отримувати «випадкових» покупців, які просто йшли повз. Нижче наведені основні умови при виборі місця, або де найкраще відкрити магазин.
доступність. Ніяких плутаних провулків на шляху до закладу, його має бути просто знайти і легко побачити здалеку. Величезні плюси - наявність поблизу парковки, рекламних покажчиків.
позиціонування (Орієнтованість розміщення на клієнтуру). Для кожного типу товарів підходять різні місця. Невеликі продуктові точки популярні в спальних районах, сувеніри - в розважальних центрах, предмети розкоші краще продавати в центрі міста, канцтовари - поблизу від шкіл, університетів, бізнес-центрів.
Правильно підібрана площа приміщення. Простір необхідно використовувати раціонально, щоб не переплачувати за зайві квадратні метри. Але деяким підприємствам потрібно багато місця. Наприклад, маленькому бутіку подарунків і сувенірів досить 20 кв. м, магазину одягу з примірочними кабінками знадобиться мінімум 40 кв. м. Площа торгового простору коливається в межах 20-100 кв. м в залежності від обраного типу.
Адекватна орендна плата, що відповідає рівню цін. Наприклад, дороге простір в торговому комплексі нерентабельно для комісійні магазини. В середньому, вартість оренди становить 8-11 $ за 1 кв. м в спальних районах і віддалених місцях, 15-20 $ за 1 кв. м - в центрі.
важливий нюанс - варто оплатити оренду на півроку-рік вперед (це піде в капітальні вкладення), щоб забезпечити роботу фірми в перші місяці, поки торгівля поза почне приносити великий дохід. Інакше, при судорожному щомісячному пошуку грошей на оренду, є ризик розоритися.
Крок 5: Облаштування та ремонт приміщення
Орендувати площу, і починати облаштування майданчика потрібно до отримання більшості дозвільних документів. Більшість інстанцій в пакеті документів вимагають наявність договору оренди, а також перевіряють готовність приміщення до роботи.
Вимоги
Обов'язкові умови для всіх торгових залів:
Дозвіл на розміщення, і коли його отримувати
Дане свідоцтво слід отримати до початку ремонту. Це своєрідна експертна оцінка Росспоживнагляду про те, чи можна починати продажу в обраному місці. Якщо майданчик не підходить за багатьма параметрами, то гроші на ремонт будуть витрачені даремно. Отримання експертної оцінки займає 2-3 тижні. При зверненні в спеціальну юридичну фірму вартість оформлення складе 150-160 $.
В середньому, косметичний ремонт і обробка приміщення площею 50-70 кв. м обходяться в суму 1500-2000 доларів.
Крок 6: Реєстрація бізнесу
Які потрібні документи для відкриття магазину? Спочатку офіційно зареєструйте свій бізнес. Найбільш простий, це швидше, дешевше і менше мороки з бухгалтерією. Але продавати алкогольні напої, наприклад, може тільки ТОВ зі статутним капіталом не менше мільйона гривень.
Як відкрити ІП?
Свідоцтво про реєстрацію юридичної особи необхідно отримувати в місцевій податковій службі за адресою прописки. Визначитися з системою оподаткування варто заздалегідь (ОСНО, ССО, ЕНВД).Документи, необхідні в податковій:
- Ваш паспорт (Для іноземних громадян - закордонний паспорт) та ІПН. Якщо індивідуального номера платника податків у вас немає, його оформлять разом зі свідоцтвом, це займе на 4-5 днів більше;
- Заява за формою Р21001 (Для Україні). Один з важливих пунктів заяви - вибір кодів КВЕД. Для кожного типу магазину вони можуть відрізнятися, але загальний підрозділ для всіх: 47 - «Торгівля роздрібна, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами». Рекомендується вибирати якомога більше відповідних кодів, щоб згодом не маятися з «дорегістраціей». Зайві коди ніяк не впливають на діяльність;
- квитанція, що підтверджує оплату держмита (12 $);
- Заява про перехід на спрощену систему оподаткування, якщо вона вам підходить. Інакше за замовчуванням прописується ОСН.
У податковій видається розписка про отримання документів. Через п'ять днів заявка буде розглянута, при позитивній відповіді підприємець отримує свідоцтво про постановку на облік в податкову службу і виписку з ЕГРІП (Єдиний державний реєстр індивідуальних підприємців).
Разом з ними видають повідомлення про присвоєння кодів статистики від Росстата, довідку про реєстрацію підприємця у пенсійному фонді за місцем проживання, свідоцтво про реєстрацію в ТФОМС. В іншому випадку доведеться оформляти ці довідки окремо.
Після цього необхідно відкрити розрахунковий рахунок в банку і зробити друк (до 15 $). Наявність друку для ІП не обов'язково, звичайно досить підпису та позначки «Б / П» ( «без друку»).інша документація
висновок Роспожарнадзора. Для отримання потрібні заявка, свідоцтво про реєстрацію ІП, план БТІ, договір про оренду комерційної площі, страховий поліс на об'єкт, документи про встановлення пожежної сигналізації. Один з працівників повинен пройти навчання пожежної безпеки і взяти на себе обов'язки начальника по її дотриманню.
Санітарно-епідеміологічний висновок від Росспоживнагляду. Крім основних свідчень, потрібні санітарний паспорт будівлі, медичні книжки працівників, договори про утилізацію і дезінфекції, сертифікати якості продукції.
Відкриття даного підприємства найчастіше пов'язане з покупкою і реєстрацією касового апарату в Федеральну податкову службу. Для цього вже потрібні документи про відкриття підприємства.
Пам'ятайте, що електронну контрольну стрічку захищену на апараті потрібно міняти щороку.
На вивіску також потрібен дозвіл від органів місцевого самоврядування.
Самостійне оформлення документації обійдеться приблизно в 100 $, при зверненні до спеціальних фірмам-посередникам доведеться викласти від 500 $.
Крок 7: Вибір постачальників
Основні критерії вибору:
Шукати постачальників слід в Інтернеті, газетах і журналах, на галузевих виставках.
Крок 8: Торговельне обладнання
Загальні предмети обладнання для всіх типів магазину:
- Стелажі, прилавки, вітрини - близько 700 $. Хороші виробники - Mago, Neka, Русь, Фабрик Арт;
- Простенький ресепшен для видачі покупок - 150-300 $. Вітрина Plus, «Торговельне обладнання»;
- Контрольно-касовий апарат - 150-250 $. Оріон, Меркурій, Елвес-МК.
Разом мінімальні вкладення в устаткування складуть 1200 $.
Важливий пункт - підключення можливості безготівкового розрахунку (еквайринг), це збільшить число клієнтів і знизить ризик зіткнення з шахраями. Необхідно звернутися в обраний банк, де для вас сформують умови співпраці (основному, суму комісійних банку) і встановлять pos-термінал. В середньому, комісія складає 1,9-4% від обсягу операції.
Чим менше оборот фірми, тим більшу комісію вимагає банк. Для співпраці потрібна певна депозитна сума на розрахунковому рахунку.
Крок 9: Підбір персоналу для магазину
Для невеликої продуктової або квіткової лавки досить двох продавців (графік роботи - «тиждень через тиждень») і прибиральниці. У будівельний або магазин одягу варто найняти адміністратора торгового залу (консультант), касира, прибиральницю. Бухгалтерію рекомендується віддавати на аутсорсинг для економії коштів.
Найбільш важлива особистість - продавець. Крім стандартних якостей хорошого працівника і навичок продажів, співробітник повинен бути на своєму місці. Простіше кажучи, відповідати магазину. Наприклад, нижня білизна продають красиві жінки, а будівельні матеріали - чоловіки і жінки у віці, що вселяють довіру своїм досвідом.
Ідеальний спосіб стимуляції продавця - відсоток від виручки. Але якщо поставити співробітника повністю на відсоток на новому місці, можна його втратити і спровокувати велику плинність кадрів. Найкраще сформувати мінімальний оклад (наприклад, 200-250 $) плюс відсоток від місячної виручки. Касир, прибиральниця отримують фіксовану зарплату.
Крок 10: Формування асортименту
Сюди відносяться викладка товару і внутрішнє оформлення магазину. Не полінуйтеся вивчити основи мерчендайзингу або найняти фахівця, зробити початковий викладку. Серед загальних правил виділяються:
Крок 11: Безпека
Забезпечте збереження своєї компанії. Мінімальний набір засобів безпеки - сигналізація, «тривожна кнопка», камера відеоспостереження. Витрати на покупку і установку - від 200 $, вартість обслуговування - від 50 $ на місяць.
Крок 12: Відкриття магазину і реклама
Перетворіть початок роботи в промо-акцію з музикою, конкурсами, роздачею подарунків і рекламних буклетів, знижками та ін. Тоді покупці будуть хотіти до вас повернутися.
Періодично влаштовуйте розпродажі і акції для клієнтів. Добре працюють картки знижок для постійних покупців. Для будматеріалів, одягу, іграшок підійде поширення друкованої реклами по поштових скриньках. Сформуйте унікальна пропозиція і барвисто оформите листівки. Друк 5 тис. Примірників обійдеться приблизно в 100 $.
Крок 13: Оцінка ризиків
Перед тим, як починати справу, слід оцінити всі ризики і переваги. Що потрібно знати?
Плюси
- Усталена думка продажів - джерело стабільного доходу. У підприємства в хорошому місці і з широким асортиментом завжди будуть покупці.
- Торговельне підприємство при потребі легко продати в якості готового бізнесу.
- Досить проста система розрахунків.
Мінуси
- Великі вкладення в бізнес і високий рівень конкуренції.
- Залишки нерозпроданою продукції, які доводиться списувати або реалізовувати з уцінкою.
- Сезонність деяких видів торгівлі.
- Ризик втратити до 80% вкладень при невдалому повороті подій.
Розглянемо особливості і. Виходячи з попередніх пунктів, мінімальний обсяг витрат на реєстрацію бізнесу, ремонт і обладнання, оренду і рекламу становить приблизно 8 тисяч доларів.
Магазин одягу
Площа - від 50 кв. м.
Витрати на :
- Манекени і бюсти, торси (близько 10-15 шт.) - приблизно 500 $;
- Дзеркало в повний зріст в торговий зал - від 50 $;
- 2 примірочні кабінки зі шторками + 2 дзеркала - 200-250 $;
- Вішала і стійки для одягу -300-400 $;
- Система електронного захисту товару - 1400 $;
- Сканер штрих-коду - 100-150 $;
- Принтер для друку етикеток зі штрих-кодом - 400-600 $;
- Закупівля речей на півроку вперед - 10-15 тис. Дол.
Разом вкладення в бізнес складуть 20-25 тисяч доларів. Націнка - від 50-400%.
Важливі нюанси: великий асортимент (не менше 1000 одиниць), наявність популярних розмірів, реалізація супутніх товарів та аксесуарів (сумочки, портмоне, вішалки, біжутерія, ремені та ін.). Регулярно проводите розпродажу і акції ( «третя річ в подарунок», «знижка на другу покупку» і т. Д.)
Магазин нижньої білизни
Досить 15-25 кв. м. Список обладнання відрізняється від попереднього типу торгової точки тільки типом манекенів. Знадобляться спеціальні вішалки-бюсти, «плечики», «ноги» для колготок і шкарпеток та ін. Добре працює демонстрація товару на манекенах і полуторсах. Вкласти у відкриття необхідно не менше 13 000 $.
Хороші і популярні бренди нижньої білизни: Incanto, Lormar, Milavitsa, Agent Provocateur, Victoria's Secret, Calzedonia, Passionata, Rosme. Кращий попит спостерігається на продукти середньої цінової категорії. Необхідно сформувати асортимент для жінок, чоловіків і дітей, щоб відвідувачі здійснювали покупки на всю сім'ю.
Продуктовий магазин
Необхідна площа - від 30 кв. м. Додаткове обладнання та витрати:
Разом разом із закупівлею товарів капітальні витрати складуть 13-15 тис. Дол.
Продуктовій крамниці необхідний склад для зберігання продуктів. Також до таких фірм пред'являються особливі вимоги.
Для отримання дозволу на роботу від Росспоживнагляду необхідно виконати умови СанПіН 2.3.5. 021-94 - «Санітарні правила для підприємств продовольчої торгівлі». Тут прописані всі норми, державні стандарти і т. Д.
Продукти повинні мати цінники, вказівка ваги, хороший термін придатності. Продукція з дефектами реалізується окремо, з обов'язковим інформуванням про нестачу. Обов'язкова наявність ваг.
Працівники фірми повинні мати санітарні книжки, працювати в уніформі з головним убором, мати бейджик із зазначенням імені та посади.
Крамниця дитячого одягу
Продаж одягу для дітей потребують таких же витрат на відкриття, як і звичайний салон одягу. Манекени потрібно придбати дитячі. Необхідна для початку бізнесу сума - в районі 17 000-20 000 $. Важливо визначитися з ціновою категорією (кращий варіант - середня), а продукцію розсортувати за віком.
Комісійний магазин
Площа 50-60 квадратних метрів.
Особливості:
- Не потрібно шукати постачальників, люди самі здають свої речі;
- Розмір комісії фірми за продаж б / у вироби - 20-50%;
- Чи не виникає проблем з нерозпроданими залишками. Не реалізовані речі власник забирає назад;
- Комісіонку одягу найкраще розмістити в густозаселённом спальному районі;
- На відміну від салону одягу, не потрібно багато дорогих манекенів, достатньо кількох торсів, бюстів, вішалок.
Щоб самостійно відкрити комісійний магазин, знадобиться витратити приблизно 9 000-10 000 $.
Магазин автозапчастин
Необхідна величина приміщення - від 60 кв. м. З обладнання знадобляться прилавки, стелажі, касовий апарат. Розмір вкладень - від 12 000 $, з огляду на закупівлю запчастин.
Секрети бізнесу:
Квітковий магазин
Площа від 20 кв. м. У торговому залі потрібні стелажі, стіл для упаковки і складання композицій, стійки і вазони під квіти, в ідеалі - холодильна камера для підтримки потрібної температури. Крім квітів, як витратних матеріалів закуповуються пакувальний папір, кошики, подарункові стрічки, бантики, прозорий целофан, сітка, фетр, скотч. З дрібних інструментів знадобляться ножиці, кусачки, клейовий пістолет, флористичні ножі.
Вкладення в устаткування і першу закупівлю зрізання - від 12 000 $. Для початку варто працювати з місцевими оптовиками, при хорошій розкрутці рекомендується купувати квіти у столичних і зарубіжних постачальників.
нюанси:
- Організуйте поштучний продаж квітів і готових букетів і композицій;
- Квіти повинні бути завжди свіжими, тому потрібно навчитися правильно оцінювати обсяг закупівель;
- Урізноманітніть асортимент подарунковими листівками і м'якими іграшками;
- Створивши тематичний сайт, підприємець може зайнятися оформленням святкових урочистостей на замовлення.
Магазин розливного пива
Необхідний простір - від 70 кв. м.
Додаткове обладнання:
- Стелажі з кранами і пивними бочками;
- Охолоджувачі і піногасники;
- Прилавки для закусок.
Повний комплект обійдеться приблизно в 2000 $. Ще близько двох тисяч знадобиться на закупівлю 10-15 видів пива по 100 л. Всього на відкриття піде близько 13 000 $.
Секрети організації продажів: необхідний асортимент з 10-15 сортів напою і наявність закусок в упаковках і на вагу (сухарики, чіпси, риба та ін.)
Будівельний магазин
Площа - від 60-70 кв. м. Крім стандартного устаткування і прилавків зі стелажами, потрібні демонстраційні стенди. Обов'язково складське приміщення, послуги упаковки і доставки покупок. Капітальні вкладення в підприємство складуть 16-20 тисяч доларів.
Найбільш затребувані товари: оздоблювальні матеріали, інструменти, лакофарбова продукція, сантехніка. Найкраще розміщувати торговельну точку в центрі міста, поблизу великих доріг і перехресть, ринків, торгових центрів. Націнка на продукцію - 25-40%.
Магазин по франшизі
простіше, ніж відкривати бізнес самому з нуля. Очевидні переваги: робота з розкрученим брендом, допомога в оформленні та рекламі фірми. Фактично це придбання готового підприємства.
мінуси: досить висока вартість франшизи, щомісячні відрахування від продажів, закупівля продукції у строго визначених постачальників. Початковий внесок становить 5-10% від загальних інвестицій в справу, щомісячне роялті - 6-10% виручки.
Ціна франшизи відомої марки немаленька, але є фірми, готові допомогти у відкритті бізнесу під своїм ім'ям за мінімальну плату. Це робиться з метою глибокої інтеграції в ринок, розкрутки певних виробників, у яких закуповуються франчайзі.
будь-який бізнес і отримувати гарний прибуток. Середня вартість невеликого бізнесу - в районі 6-7 тис. дол.
Щоб самостійно відкрити магазин, потрібні хороші інвестиції і юридична підкованість або допомога фахівців. У розрахунках завжди закладайте суму на непередбачені витрати, ніколи не працюйте «впритул», щоб не розоритися. Торговельне підприємство окупається за рік-два і починає приносити хороший дохід.
HD відео по темі: