Як відкрити успішний сувенірний магазин: покрокова інструкція
Зараз детально розповімо як відкрити успішний сувенірний магазин (покрокова інструкція). Торгівля сувенірами - процес, безсумнівно, творчий і приємний. Але цей бізнес має свої особливості і специфічні ризики, дуже важливо продумати все до дрібниць ще до відкриття. Оптимальний стартовий варіант - відкриття невеликого магазинчика з середніми початковими інвестиціями.
Зміст статті:
- Крок 1. Вибір місця
- Крок 2. Реєстрація ІП
- Крок 3. Підбір майбутнього асортименту
- Крок 4. Відкриття та реклама
- Крок 5. Аналіз конкурентів
- Крок 6. Удосконалення
Крок 1. Вибір місця
Від правильного розміщення торгової точки залежить 50% успіху. Очевидно, що сувенірний магазин принесе максимальний дохід в місцях масового скупчення туристів. Якщо населений пункт рідко відвідують мандрівники, то пам'ятні сувеніри продавати недоцільно. У таких містах магазин сувенірів швидше нагадує звичний подарунків. Різниця невелика, але в першому випадку товарообіг більше в рази. Мінімальний розмір приміщення - 30 м ?, велика площа себе не виправдає. Наявність заманює вивіски обов'язкова, також повинна добре бути видно напис «сувеніри».
Крок 2. Реєстрація ІП
Не варто перш закупівлі товарів і вибору підходящого приміщення. Але врахуйте, що на реєстрацію знадобиться не менше 2 тижнів. Цей вид бізнесу не підлягає обов'язковій сертифікації, виняток - продаж як сувеніри дитячих іграшок. Краще позиціонувати себе як ІП зі спрощеною системою оподаткування, а не юридична особа. Останнє знадобиться, тільки якщо ви плануєте створити франшизу. До обов'язкових документів відносяться: свідоцтва про реєстрацію та сплату податків, договір оренди або підтвердження права власності на магазин, дозвіл пожежного нагляду, СЕС.
Крок 3. Підбір майбутнього асортименту
Найскладніший і найвідповідальніший етап, на ньому важливо всіляко мінімізувати витрати. Сувеніри - товар сезонного попиту, основна виручка спостерігається в свята і відпускний період. Вони повинні залучити покупця, викликати бажання купити, не бути занадто дорогими (але і не явний ширвжиток). Добре зарекомендували себе авторські вироби, етнічні товари, пам'ятні сувеніри.
Товар краще закуповувати невеликими, але частими партіями, без зайвих посередників. Для цього слід розглянути всі можливі пропозиції постачальників. Найпростіший варіант - оптові закупівлі китайської продукції. Це рентабельно, але товар буде безликим і не приверне покупця. Гарна ідея - отримання відсотка з продажу авторських виробів, без попередньої оплати за всю партію товару.
Звичайно, асортимент слід розмістити належним чином. Запорука успіху - оригінальні полиці, доступні для огляду стелажі, грамотно розкладений товар. Існує ризик крадіжок (вироби дрібні), слід бути уважним і вести облік товару. Відстеження руху продукції також допоможе виявити найбільш затребувані пункти.
Крок 4. Відкриття та реклама
Сувеніри та подарунки - це не товар повсякденного попиту. Разом з тим магазин повинен приносити прибуток з першого дня. Висновок: подбайте про впізнавання. рекомендують використовувати флаєри, але не просто з назвою магазину і адресою, а з будь-якої додаткової інформацією.
Це може бути міні-карта з пам'ятками, місцеві легенди. Такі листівки не будуть викинуті відразу, інформація віддрукується в пам'яті. І пам'ятайте про бонуси! Акції типу 2 за ціною 1, спеціальні пропозиції, знижки (вони ефективні в будь-який час, не тільки в період відкриття).
Крок 5. Аналіз конкурентів
Йде паралельно з першим і третім етапами. Нерозумно відкривати ідентичний сувенірний магазин через дорогу від конкурента. Ще гірше - торгувати однаковим товаром. Таку картину можна спостерігати тільки на набережних в курортний сезон, та й то в форматі дрібних крамничок або вуличних лотків. Висновок: не відкривайте або не ставте бізнес поруч з уже працюють магазином конкурента.
Якщо потік покупців дуже великий (ті ж курортні зони) зробіть акцент на унікальності асортименту. Проводьте регулярний моніторинг цінової пропозиції конкурентів.
Взагалі, цінова накрутка - це ціла тема. Найчастіше власник бізнесу ставить 100% надбавку. Але при закупівлі товару великими оптовими партіями виникає спокуса збільшити виручку за рахунок швидкого товарообігу. Ціна продажу коливається від попиту і цінників конкурентів. Вибір (збивати ціну на часто затребувані стандартні вироби або залучати покупця незвичною продукцією) залежить тільки від вас.
Крок 6. Удосконалення
Після відкриття і налагодження бізнесу не забувайте його покращувати. Рутинні дії принесуть постійний, але середній дохід. будь-якими способами! Гарною підмогою служить знання іноземних мов, особливо в мегаполісах.
Не бійтеся яскравих креативних ідей, не обмежуйте свою фантазію. Купівля сувенірів приносить задоволення мандрівникові, так створіть йому атмосферу свята! Це можуть бути дрібниці, на зразок дзвіночків на двері, квіткових композицій на вітрині, або веселі акції на кшталт малюнків на щоках.
Подбайте про додаткові пропозиції. На практиці, крім перепродажу футболок або чашок з написами, можна пропонувати послугу УФ-друку на виробах. Якщо дозволяє площа і засоби, то можна поставити вендинг-автомати з продажу кави або напоїв. Необхідно прагнути до постійного зростання прибутку, тільки так можна знизити сезонні ризики.
Магазин із сувенірами - рентабельний, але ризикований бізнес, з сильною конкуренцією. Середній вхідний поріг і швидка окупність роблять його привабливим для реалізації. Найкраще він підходить активним підприємцям з творчим підходом, але не прагнуть до мережевого сценарієм. Прибуток достатня, але не величезна і вже точно не регулярна.
Відео по темі: