Що таке демпінг цін в малому і середньому бізнесі

Співробітники фірми радяться як знизити ціни і задавити конкурента

У даній статті мова піде про те, що таке демпінг, яким він буває, про його особливості в сфері малого та середнього бізнесу. Також ми розглянемо приклад його прояви і методи боротьби з цим явищем.

Зміст статті:

  • Особливості та цілі
  • Основні цілі демпінгу:
  • Види цінового демпінгу
  • Зниження цін і демпінг
    • Ознаки демпінгу:
  • методи боротьби
  • приклад

Особливості та цілі

Ціновий демпінг - це продаж фірмою своїх товарів або послуг за ціною, яка нижче витрат на їх виробництво і реалізацію. В умовах ринку це один з найпоширеніших способів боротьби з конкуренцією. Найчастіше зниження ціни відбувається навмисно - таким чином, багато підприємців і компанії намагаються отримати фінансові переваги в порівнянні з іншими виробниками.

І якщо в міжнародній торгівлі є таке поняття, як антидемпінгові мита, які встановлюють ліміт зниження ціни на товар або послугу, то в середньому і малому бізнесі інша справа.

Основні цілі демпінгу:

  • витіснення конкурентів, підвищення лояльності покупців;
  • розширення ринку збуту.

Виходить, що демпінг передбачає навмисний відмова від прибутку і навіть фінансові збитки, з метою отримання максимальних вигод в майбутньому,, ліквідації конкурентів.

Види цінового демпінгу

Існує кілька класифікацій демпінгу: в залежності від цілей, ринкового сегмента і інших чинників. Найпоширенішими в сфері малого та середнього бізнесу є:

  • Чіптріп демпінг. Його сутність полягає в зниженні цін за рахунок зменшення транспортних витрат фірми. Поширений в туристичному бізнесі - так звані «гарячі тури» часто пропонують фірми, коли в літаках або готелях є вільні місця.
  • позиційний - його сутність полягає в навмисному позбавленні однієї з компаній від конкурентів (шляхом зниження цін), а після їх розорення вона піднімає ціну. Цей спосіб спрямований на створення монополії. Політика багатьох країн спрямована на запобігання монополізації ринку. Існує таке поняття, як демпінгова маржа, яка визначається як різниця між внутрішніми та зовнішніми цінами на один і той же товар. Щоб запобігти розорення вітчизняних виробників, держава вносить обмеження і мита на ввезення дешевих іноземних товарів. У сфері внутрішнього середнього і малого бізнесу це регулювати складно.
  • Зниження цін і демпінг

    Зниження цін - це не одне і те ж, що демпінг. Це лише фактор, яким дане явище супроводжується. Ознаки що демпінгових цін:

    • пов'язані зі зниженням виробничих витрат підприємця або фірми (не знижують його дохід);
    • пов'язані зі зниженням витрат на маркетинг, пошук клієнтів;
    • знижуються як результат перепозиціонування товару або послуги;
    • є результатом маркетингової програми.

    Особливістю таких цін є те, що вони завжди вище витрат і собівартості послуги та товару.

    Ознаки демпінгу:

    • відмова від прибутку в результаті зниження цін;
    • як правило, страждає якість продукції та сервісне обслуговування покупців;
    • низькі ціни не є наслідком маркетингової програми;
    • падіння цін направлено на боротьбу з конкурентами.

    Методи боротьби

    Демпінг - це негативне явище. Від нього розоряються виробники і продавці, страждає держава (не отримуючи податки).

    Існує кілька способів, як з ним боротися іншим продавцям товару:

    1. Підвищити якість своїх товарів і послуг. Якщо конкурент знизив ціни, то швидше за все постраждала якість і сервіс. Отже, ви можете поліпшити ці показники, довівши споживачам, що ваш товар того варто.

    2. Підвищити рівень доходу з одного клієнта. Для цього потрібно забезпечити індивідуальний підхід до тих клієнтів, які готові переплачувати за кращий результат. Не женіться за кількістю.

    3. Організувати тимчасові акції та знижки.

    4. Ввести в асортимент нові товари за нижчими цінами.

    Приклад

    Розглянемо приклад чіптріп демпінгу, не пов'язаного з туристичним бізнесом. Припустимо, в одному місті є кілька виробників кефіру. Частина з них має власне виробництво і молоко, інша частина здійснює поставку молока з найближчих сіл (трохи дешевше) і виробляє кефір у себе на заводі. Середня ціна на кефір в результаті одна - 1 $ за літр. Але одного разу одна з компаній знаходить транспортну фірму, яка готова возити молоко з іншого міста за невеликі гроші. В результаті, транспортні витрати знижуються, витрати на молоко - теж, і ця фірма знижує ціну на кефір, доводячи її до 0,7 $. Найчастіше споживачі починають пробувати дешевий продукт, перевіряючи його якість і смакові властивості. Якщо він не відрізняється від дорогого кефіру, то який сенс переплачувати? Результат: старі постачальники змушені працювати собі в збиток або шукати способи зменшення витрат на виробництво і транспортні витрати.

    Демпінг цін з боку конкурентів - це негативна тенденція, але у неї є перевага. Вона дає поштовх, для пошуку нових рішень щодо зниження витрат і розширення свого бізнесу.

    Відео по темі: