Що таке демпінг цін в малому і середньому бізнесі
У даній статті мова піде про те, що таке демпінг, яким він буває, про його особливості в сфері малого та середнього бізнесу. Також ми розглянемо приклад його прояви і методи боротьби з цим явищем.
Зміст статті:
- Особливості та цілі
- Основні цілі демпінгу:
- Види цінового демпінгу
- Зниження цін і демпінг
- Ознаки демпінгу:
- методи боротьби
- приклад
Особливості та цілі
Ціновий демпінг - це продаж фірмою своїх товарів або послуг за ціною, яка нижче витрат на їх виробництво і реалізацію. В умовах ринку це один з найпоширеніших способів боротьби з конкуренцією. Найчастіше зниження ціни відбувається навмисно - таким чином, багато підприємців і компанії намагаються отримати фінансові переваги в порівнянні з іншими виробниками.
І якщо в міжнародній торгівлі є таке поняття, як антидемпінгові мита, які встановлюють ліміт зниження ціни на товар або послугу, то в середньому і малому бізнесі інша справа.
Основні цілі демпінгу:
- витіснення конкурентів, підвищення лояльності покупців;
- розширення ринку збуту.
Виходить, що демпінг передбачає навмисний відмова від прибутку і навіть фінансові збитки, з метою отримання максимальних вигод в майбутньому,, ліквідації конкурентів.
Види цінового демпінгу
Існує кілька класифікацій демпінгу: в залежності від цілей, ринкового сегмента і інших чинників. Найпоширенішими в сфері малого та середнього бізнесу є:
Зниження цін і демпінг
Зниження цін - це не одне і те ж, що демпінг. Це лише фактор, яким дане явище супроводжується. Ознаки що демпінгових цін:
- пов'язані зі зниженням виробничих витрат підприємця або фірми (не знижують його дохід);
- пов'язані зі зниженням витрат на маркетинг, пошук клієнтів;
- знижуються як результат перепозиціонування товару або послуги;
- є результатом маркетингової програми.
Особливістю таких цін є те, що вони завжди вище витрат і собівартості послуги та товару.
Ознаки демпінгу:
- відмова від прибутку в результаті зниження цін;
- як правило, страждає якість продукції та сервісне обслуговування покупців;
- низькі ціни не є наслідком маркетингової програми;
- падіння цін направлено на боротьбу з конкурентами.
Методи боротьби
Демпінг - це негативне явище. Від нього розоряються виробники і продавці, страждає держава (не отримуючи податки).
Існує кілька способів, як з ним боротися іншим продавцям товару:
1. Підвищити якість своїх товарів і послуг. Якщо конкурент знизив ціни, то швидше за все постраждала якість і сервіс. Отже, ви можете поліпшити ці показники, довівши споживачам, що ваш товар того варто.
2. Підвищити рівень доходу з одного клієнта. Для цього потрібно забезпечити індивідуальний підхід до тих клієнтів, які готові переплачувати за кращий результат. Не женіться за кількістю.
3. Організувати тимчасові акції та знижки.
4. Ввести в асортимент нові товари за нижчими цінами.
Приклад
Розглянемо приклад чіптріп демпінгу, не пов'язаного з туристичним бізнесом. Припустимо, в одному місті є кілька виробників кефіру. Частина з них має власне виробництво і молоко, інша частина здійснює поставку молока з найближчих сіл (трохи дешевше) і виробляє кефір у себе на заводі. Середня ціна на кефір в результаті одна - 1 $ за літр. Але одного разу одна з компаній знаходить транспортну фірму, яка готова возити молоко з іншого міста за невеликі гроші. В результаті, транспортні витрати знижуються, витрати на молоко - теж, і ця фірма знижує ціну на кефір, доводячи її до 0,7 $. Найчастіше споживачі починають пробувати дешевий продукт, перевіряючи його якість і смакові властивості. Якщо він не відрізняється від дорогого кефіру, то який сенс переплачувати? Результат: старі постачальники змушені працювати собі в збиток або шукати способи зменшення витрат на виробництво і транспортні витрати.
Демпінг цін з боку конкурентів - це негативна тенденція, але у неї є перевага. Вона дає поштовх, для пошуку нових рішень щодо зниження витрат і розширення свого бізнесу.
Відео по темі: