Що таке партизанський маркетинг: види, методи створення креативної реклами + приклади

Реклама годин

Ще десяток років тому партизанський маркетинг був поняттям майже невідомим. Та й зараз про нього мало говорять. А тим часом, він дозволяє ефективно, і головне - дешево просувати свої товари, в той час, як мало хто про це здогадується. Нижче ми розповімо, що це за спосіб, і як з його допомогою швидко і недорого знайти нових клієнтів без великих витрат.

Зміст статті:

  • Що таке партизанський маркетинг?
  • особливості підходу
  • Види партизанського маркетингу
  • Кому підходить партизанський маркетинг
  • Як організувати партизанський просування
  • Методи партизанського маркетингу
    • офлайн
    • Інтернет-методи
  • Приклади партизанського маркетингу

Що таке партизанський маркетинг?

По суті, це малобюджетна реклама, своєрідна альтернатива традиційним джерелам розкрутки компанії (газети, ТВ, «наружка»). Замість величезних вкладень в дорогущую поліграфію або білборди в центрі міста, цей метод пропонує і нестандартного мислення. Найчастіше вкладення в такий промоушен мінімальні або відсутні. Сюди ж зазвичай відносять прихований маркетинг, коли споживач не знає, що зіткнувся з просуванням.

Термін ввів у вживання Джей Левінсон в 80-х роках минулого століття. Чому «партизанський»? Це пряме відсилання до військових хитрощів, завдяки яким можна здобути перемогу малими силами і прихованими діями. Виникає також асоціація з малим бізнесом, що не володіє великими коштами для ефективного просування.

Спочатку Левінсон пропонував використовувати найдешевші рекламоносії, на кшталт листівок, листівок, буклетів і т. д. Зараз ця стратегія обросла новими характеристиками і можливостями.

Особливості підходу

Головні принципи стратегії, які роблять цей метод таким привабливим і дієвим:

  • Обмежений бюджет. Маленькі вкладення і висока конверсія. Часто вибираються канали промоушена, що дозволяють прорахувати віддачу буквально від кожного витраченого долара. Якщо це розкрутка в Інтернеті, то можна дізнатися, скільки людина перейшли на ваш сайт і зробили замовлення за гроші, віддані на контекстну рекламу.
  • Нестандартний підхід. Несподівані ідеї спрацьовують з вражаючою ефективністю. Люди настільки звикли до звичайної реклами по телевізору або на банерах, типовим інтернет-оголошеннях, що будь-який незвичайний хід привертає увагу.
  • Відхилення від морально-етичних норм. Епатаж, провокація, гра на сексуальності, в загальному, дії на межі фолу. Головне - тонкий підхід, і акція не пройде непоміченою. Класичний приклад - смартфон в подарунок від Евросети тим, хто роздягнеться догола на вулиці в день відкриття салону. Начебто, непристойне дійство, а бажаючих виявилися сотні.
  • . Необхідно запропонувати те, що потрібно споживачеві прямо зараз, і так, щоб його «зачепило». Щоб стратегія здобула ефект, проводиться ретельний аналіз потреб покупця. Наприклад, якщо людина в незнайомому місті сідає в таксі, йому потрібно знати, де зупинитися і перекусити. На цьому можуть зіграти відповідні заклади, домовившись з таксистами про друкованої або усній рекламі. Сюди ж відносяться емоції. Якщо клієнт відчув сильні переживання від акції, він вас точно запам'ятає.
  • Швидкий ефект. Невелика компанія не може собі дозволити місяцями чекати відгуку, витративши гроші на розкрутку. Результат потрібен тут і зараз.
  • Одноразова. Повторити один і той же хід кілька разів не вийде і не має сенсу. Тому з промоушена «вичавлюється» максимум.

Види партизанського маркетингу

Умовно виділяють немало видів такого просування, пов'язаного з різними каналами і способами впливу на аудиторію.

Віральное просування. Вірусна стратегія, створення контенту і повідомлень, розповсюджуваних самими споживачами. Потрібно привернути увагу і настільки вразити людини, щоб він сам розповідав про вас іншим.

Зовнішні носії. Головні інструменти - наклейки, стікери, що запам'ятовується упаковка, незвичайні банери і т. Д.

Точкове, направлений вплив на споживачів. Звернення до клієнта безпосередньо. Сюди можна віднести адресну розсилку своїх матеріалів. Наприклад, з поштою, накладними оптових баз (досвід Ощадбанку) і т. Д.

Локальне вплив. Привертається увага покупців на певній території за допомогою яскравої реклами, оголошення своїх цін, незвичайних пропозицій і подарунків. Це доцільно для бізнесу, який обмежений територіально (наприклад, магазин продуктів в одному районі міста). Такий фірмі має сенс зібрати максимум клієнтів, які живуть і працюють неподалік, ніж викидати великі кошти на промо по всьому місту.

Інноваційні канали та способи просування, в корені відрізняються від звичної стратегії для даної компанії.

зразок - виробник зубної пасти збільшив діаметр отвору в тюбику, що в рази підвищило продажу.

Інші малобюджетні канали. Методи, які можна або за невеликі гроші. Роздача листівок, контекстна реклама, вітрини та ін.

Кому підходить партизанський маркетинг

Це справжній порятунок для малих і середніх підприємств. Малий бізнес може роками просуватися таким способом, поки бюджет не дозволить більш дорогі і масштабні акції.

Середній сегмент, успішно комбінуючи «партизанщину» і традиційні канали, збільшує віддачу своїх промо-акцій і економить кошти.

Для великого підприємства це можливість вийти на тих, хто не реагує на звичайні рекламні методи. Так компанія завоює ще кілька відсотків ринку, а в перерахунку на кількість покупців мова йде про мільйони.

Як організувати партизанський просування

Самі партизанського маркетингу виявляються тонко продуманими промо-ходами:

  • «Пропонуйте себе» вчасно. Наприклад, якщо робите розпродаж ковзанів, то зробіть її до відкриття нового міського катка.
  • Знайдіть свою малу аудиторію, за яку великі конкуренти навіть не боротимуться. У малому сегменті прибуток збільшується не за рахунок кількості покупців, а завдяки збільшенню середнього чека. Якщо людина купує певні товари тільки у вас, запропонуйте йому корисні супутні продукти, збільшивши тим самим прибуток підприємства. Продаєте нитки для шиття? Пропонуйте відразу ж купити симпатичні скриньки і коробочки для зберігання!
  • Товар, що володіє легендою. Зразок - блокноти «Moleskine», нібито ідентичні тим, що використовували знамениті Пікассо і Хемінгуей.
  • Використання будь-яких поверхонь, на які дивиться покупець. Це інформація на упаковці, яку побачить безліч потенційних клієнтів, оригінальні цінники, сортування товарів за категоріями (цільової посил - «книги для школярів», «гаджети для дизайнерів» і т. Д.)
  • Гра на актуальних новинах та резонансних темах. Будь-яке світове або регіональне подія фірма може використовувати в своїй розкрутці, щоб залучити узнаваемостью інформаційного приводу.
  • Масове поширення матеріалів. Прикладом служать таблички з номерами будинків від мобільних операторів, покажчики в метро від бренду Axe.
  • прихований промоушен.
  • Співпраця з іншими компаніями, працюючими на ту ж цільову аудиторію. Наприклад, ви продаєте квіти і розміщуєте свою інформацію на подарункових упаковках сувенірів або тортів, як натяк на те, що куплено ще не все для свята.
  • Методи партизанського маркетингу

    Всі прийоми можна розділити на дві великі групи: Застосовні в Інтернеті і в «онлайні». Деякі методи однаково добре працюють в обох випадках. Зокрема, прихована реклама. Це брендовані столові прибори в ресторанах від виробників продуктів і напоїв. Актори, що демонструють товар на вулиці або в громадських закладах.

    Як приклад можна навести досвід фірми, яка платила акторам за те, що вони щасливі ходили по жвавих вулицях з їхньою продукцією, упакованої в яскраві коробки з великим назвою виробника. У Мережі таким способом ведеться невимушена бесіда на форумах, створюються обговорення нібито від імені звичайного споживача, залишаються коментарі та відгуки.

    Офлайн

    Поширені та ефективні варіанти:

    • Адресна розсилка комерційної пропозиції з оригінальним оформленням і посилом;
    • Зовнішні носії - сіті лайти на зупинках, вітрини, фасади будівель, уніформа працівників і т. Д. Головне - екстравагантність для залучення поглядів, і бажано - незвичайне місце для своєї інформації;
    • Пропозиція супутніх послуг;
    • Поширення брендованих сувенірів (папки, ручки і т. Д.);
    • Проведення тематичних заходів, форумів, тренінгів;
    • Бонуси та акції, які змушують людину приводити нових клієнтів.

    Інтернет-методи

    Кращі варіанти, які зможе реалізувати будь-який малий бізнес:

    1. Активна робота і веб-сторінках, відвідуваних потенційними замовниками. Регулярний цікавий контент обов'язково привертає читачів. Важливо створити діалог зі споживачами. Це робиться за допомогою опитувань, конкурсів, подарунків;

    2. Створення та поширення вірусних матеріалів. Сюди відносяться картинки, інфографіка, слайди, відео ролики, музика, подкасти, мобільні додатки або спеціальні розширення для браузера.

    Приклади партизанського маркетингу

    Sony Ericsson неймовірно ефективно розповіли аудиторії про нову модель телефону, відправивши на центральні вулиці 60 акторів зі своєю продукцією. Ті просто просили перехожих зробити фото на цей телефон і в невимушеній бесіді розповідали про переваги гаджета. Ніхто не запідозрив каверзи і сприймав актора як звичайну людину.

    Акція, проведена ще на початку 20-го століття для поширення коньяку «Шустов». Микола Шустов платив студентам за відвідування питних закладів, де вони вимагали шустовського коньяк. Коли коньяку не чинилося, студенти піднімали шум і скандал. Всього за кілька днів вся Москва дізналася про новинку.

    здійснила Apple для поширення свого нового комп'ютера. У кожній каліфорнійській школі з'явилося по одному комп'ютеру Macintosh. Природно, інші ПК не витримували порівняння, і захоплені школярі прожужжали батькам все вуха про новий суперкомп'ютері. Згодом виросло ціле покоління користувачів-фанатів Apple.

    Mr. Proper використовував звичайні пішохідні переходи. Згодом фарба на них стає тьмяною і брудно-білої. Але одна смуга фарбують в яскравий білий, а зверху наносився логотип миючого засобу. Мовляв, цього засобу все під силу. Це геніальний приклад, як не дати людям забути про вашу продукцію в повсякденному житті.

    Таке просування - це «шанс на виживання» для невеликих фірм і для великого бізнесу. Нестандартний підхід і оригінальність спрацьовують майже стовідсотково!

    Відео по темі: