Що таке прихований маркетинг - повний огляд поняття і видів + ефективні приклади з різних областей
Що ховається за поняттям прихований маркетинг, яке здатне в лічені дні збагатити компанію і розкрутити бренд? У цій статті ми опишемо всі його види, способи і інструменти, доступні кожному підприємцю.
Зміст статті:
- Що таке прихований маркетинг
- Завдання завуальованого просування
- Особливості неявного просування
- Види прихованого маркетингу
- Канали поширення інформації
- Інструменти прихованого маркетингу
- Прихований маркетинг: приклади
- Прихований маркетинг в інтернеті
- Приклади прихованого маркетингу в блогах
- Прихований маркетинг на форумах
- Прихований маркетинг в соціальних мережах
- Прихований маркетинг вконтакте
Що таке прихований маркетинг
Прихований маркетинг (або Stealth Marketing) - це завуальована реклама бренду, товару, послуги. Головна відмінність - споживач не здогадується про те, що йому що-небудь намагаються продати. Іншими словами, це комплекс заходів щодо розкручування за допомогою неявних, ненав'язливих, методів.
Мета такого просування - не пряма продаж, а створення чуток навколо потрібного об'єкта, підвищення інтересу з боку споживачів. Чутками і авторитетним думок люди довіряють більше, ніж офіційної прямої реклами. Під впливом такої реклами клієнт здійснює покупку в повній впевненості, що це його власна ідея, а на вибір ніхто не вплинув.
Завдання завуальованого просування
Чого можна досягти?
- Сповістити аудиторію про новий продукт, сформувати лояльне ставлення до нього потенційних покупців;
- Привернути увагу до фірми;
- Стимулювати попит;
- Налагодити комунікацію з покупцями і між ними;
- Створити позитивний імідж, усунути можливий негатив по відношенню до компанії.
Особливості неявного просування
Відмінні риси і плюси:
Така розкрутка втрачає свою ефективність, якщо проникливий клієнт здогадується, що піддається впливу. Виникає різкий негатив по відношенню до бренду. Тому до підготовки та проведення акцій варто підходити акуратно і продумано. Крім того, маркетинг чуток рідко працює на прямі продажі. Найчастіше його мета - впровадити в свідомість споживача позитивний образ продукту.
Види прихованого маркетингу
Найбільш поширені різновиди:
- Buzz-маркетинг. Це «сарафанне радіо». Велике значення має робота над якістю послуг, сервісом, цікаві акції та подарунки, змушують аудиторію розповідати про вас іншим. Сюди ж можна віднести обговорення, опитування;
- вірусний. В цьому випадку працює запущена в маси вірусна інформація про компанію або товар, якій хочеться поділитися;
- SMM. Розкрутка в соціальних мережах;
- Прихована реклама. Наприклад, в кіно, ЗМІ. Яскравий приклад - product placement. Це розміщення продукції, логотипів, інших відомих знаків бренду в кіно, серіалах, ТВ-шоу;
- «Партизанський». Нестандартні, часом провокаційні, методи промоції.
Канали поширення інформації
Контакт з аудиторією відбувається в Інтернеті, за допомогою ЗМІ (в тому числі кіно) або за допомогою зовнішніх носіїв. До Інтернет-каналах відносяться соціальні медіа, блоги, форуми, фото- і відеохостінги. В якості зовнішніх носіїв можуть виступати не тільки традиційні рекламні конструкції (сіті-лайти, бігборди і т. д.), але і навколишнє оточення: двері, вітрини, стовпи, бордюри, а також друковані матеріали.
наприклад, номер телефону таксі на браслетик для входу на концерт - живий приклад ненав'язливою і навіть корисною реклами на друкованих носіях.
Інструменти прихованого маркетингу
Вплив здійснюється за допомогою таких інструментів:
- Відгуки. Один з найбільш популярних способів розкручування. Відгуки можуть бути усними ( «сарафанне радіо») і письмовими (в блогах, форумах, соціальних медіа). Переважна більшість покупок здійснюється після вивчення відгуків про товар;
- Огляди. Якісні фото- або відеоогляд продукції підноситься як корисна для споживача інформація. За допомогою огляду можна максимально розкрити товар і його кращі сторони. Але слід бути об'єктивними і вказувати також і на недоліки, щоб інформація не виглядала звичайною рекламою;
- Коментарі до відгуків, оглядам, статей і релізів. Поширення коментарів нібито від імені звичайних користувачів дозволяє скорегувати громадську думку, зробити акцент на потрібних деталях щодо продукту або бренду;
- Лідери думок і агенти впливу. Якщо своєю думкою про ваш бренд поділиться авторитетна особистість (експерт, відомий блогер, знаменитість), довіру до вас автоматично зростає. Лідер думок володіє власною аудиторією, для якої є авторитетом, і значимість його слів не піддається сумніву. При виборі агента впливу важливо знайти підходящого по тематиці і інтересам його аудиторії. Не обов'язково платити експерту за відгуки. Поширений варіант співпраці - експерт вивчає наданий товар або послугу і пише про неї відгук. Ваше завдання - пропонувати дійсно висока якість;
- Емоційні і асоціації. Використовуються при створенні оригінальних промо-акцій (наприклад, незвичайна зовнішня реклама), в процесі product placement. Зразок - побачивши в кіно автомобіль певної марки, хвацько ганяє по бездоріжжю, клієнт підсвідомо буде вважати його надійним і маневреним, асоціювати з бурхливими емоціями.
Прихований маркетинг: приклади
Як правило, найбільш ефективні прийоми пов'язані з нестандартними ідеями. Агентство нерухомості Rapid Realty підвищувало зарплату своїм співробітникам за наявність татуювання з логотипом фірми. Точно так же діяв знаменитий бренд Harley-Davidson, надаючи знижки на покупку мотоциклів всім, у кого є татуювання з їх логотипом. Так марка активно працювала на імідж, впізнаваність, популярність.
Відмінний зразок life placement продемонстрував магазин побутової техніки Sitronics. Щоб штучним чином створити популярність товару, корпорація заполонила місто «щасливими покупцями» з коробками з-під техніки Sitronics. Таким способом у споживачів склалося враження затребуваності продукції, а значить, вона якісна і пропонується за оптимальною ціною.
Оригінальні вивіски-покажчики від Axe, розміщені в метро, підказують, куди бігти, рятуючись від натовпу дівчат під впливом вабить аромату. А заодно рекламує виробника дезодорантів, нагадуючи про його існування і створюючи позитивні асоціації з брендом.
Можна навести безліч прикладів розміщення посилань до різним фірмам в кіно, але Toyota пішла далі, сплативши присутність свого автомобіля в відомій грі Grand Turismo.
Прихований маркетинг в інтернеті
Тут найбільш широкий вибір інструментів промоції. А також через Інтернет найпростіше налагодити зворотний зв'язок з клієнтами. Покупці люблять, коли з ними спілкуються, запитують рада, діляться думками.
У числі перших кроків у цій сфері можна назвати додавання автопідпису компанією HOT mail. Зараз це звичайна справа, але спочатку виявилося справжнім проривом. Це не тільки спосіб висловити повагу адресату листи, але і спосіб зайвий раз нагадати про себе, вплинути на людину за допомогою прикріпленого рекламного слогана.
Суперефективного вірусні ролики, що поширюються по Мережі в лічені години. Їх мета - показати щось нестандартне, цікаве, корисне, смішне, провокативне, щоб змусити користувача їм поділитися. А заодно і рекламою, розміщеної в відео. Якщо контент цікавий, то навіть наявність в ньому промо-повідомлень, логотипів та інших згадок компанії нікого не дратує.
Позитивний досвід проведення таких акцій мають Dove з роликом «Evolution», «Мягков» з роликом про «Деде Клабхеде» та ін.
Приклади прихованого маркетингу в блогах
Варіанти розкрутки за допомогою популярних тематичних блогів (лідерів думок):
- Послуга публікації матеріалу від замовника. Найменш ефективна;
- Блогер отримує ваш продукт, тестує його, висловлює свою думку в ненав'язливій формі, не має на увазі бажання продати що-небудь.
Марка Nokia для розкрутки нових камерофонів подарувала свою новинку сотні популярних блогерів. Натомість фірма отримала швидке оповіщення потенційних покупців про новинку, її переваги, а також зацікавлених покупців.
Хороший приклад - так звані влогери (відеоблогери). Як відбувається просування?
З числа відеоблогеров варто назвати Катю КЛЕП, Машу Вей, Макса Голополосова, регулярно розміщують рекламні повідомлення в своїх роликах.
Прихований маркетинг на форумах
Один з найбільш складних видів просування, оскільки форум - це сформоване співтовариство, яке необхідно зацікавити і залучити до діалог. Якщо ваші рекламні наміри швидко розгадають, то подальші заходи на цьому майданчику не приносять користі. Промоушен на форумах повинен бути ненав'язливим, тексти повідомлень розгорнутими, корисними і написаними «живим» людиною, а не спамером. Важливо підібрати підходящу існуючу тему або правильне питання для початку своєї бесіди.
Наприклад, для оповіщення москвичів про відкриття першого магазину «Зелений перехрестя» на жіночих форумах проводилися опитування на тему «Чого не вистачає в супермаркетах», «Як сформувати раціон» і т. Д. При цьому в процесі обговорення непомітно згадувалося назва нового магазину.
Співробітник інтернет-магазину оптики закидав на різні майданчики питання «Купили б ви собі лінзи Dior?», Не соромлячись представлятися продавцем цього магазину. Про те, що повідомлення, швидше за все, рекламне, користувачі швидко забули, а обговорення лінз, зору, оптики тривало тижнями.
Прихований маркетинг в соціальних мережах
Кращі майданчики для подібних промо-акцій: ВКонтакте, Інстаграм, Фейсбук, Ютуб, Твіттер, Однокласники, Рутуб.
Кращі приклади прихованого маркетингу в соц. медіа:
Цікавий досвід подібного піару є у мережі ресторанів Arby's. Працівники ресторану помітили, що співак Фаррелл Вільямс з'явився на церемонії вручення Греммі в капелюсі, схожою на ту, що намальована на логотипі мережі. Не розгубившись, вони розмістили в Твіттері запис «Ей, Фарелл, ти коли нам капелюх повернеш?» При цьому використовували тематичні та популярні хештеги «Греммі» і «Фарелл». Результат - понад 75 тисяч ретвітів зі сторінки мережі ресторанів. За оцінками експертів, ця акція дала результат, який можна порівняти з результатом від рекламної кампанії вартістю кілька сотень тисяч доларів.
Для популяризації бренду «ТНК Pulsar» клієнтам пропонували безкоштовно заправитися на будь-якій станції ТНК-ВР і провести діагностику авто. Натомість потрібно лише залишити свій відгук на одному з тематичних форумів.
Прихований маркетинг вконтакте
Мережа ВКонтакте особливо часто використовується для ненав'язливого промоушена в Україні як одна з найбільш популярних майданчиків.
Класичні приклади неявного промоушена - створення фірмою тематичних співтовариств або груп-заходів, наповнення їх цікавим контентом, залучення аудиторії. Потім в цих спільнотах проводяться різні опитування, публікуються статті або фото, неявно рекламують певний або.
Популярні блогери, медійні модниці в своїх профілях викладають фото у фірмовому одязі та з аксесуарами певної компанії. А відвідувачі сторінок і шанувальники підсвідомо довіряють вибору таких досвідчених особистостей.
У ВКонтакте є варіанти використання product placement. Зразок - в онлайн-грі «Щасливий фермер» гравцеві пропонується в числі іншого придбати завод чіпсів Lay's.
Прихований маркетинг це реальна можливість заявити про себе і підняти продажі швидко і ефективно. Особливий різновид прихованого промоушена - партизанський маркетинг. З його допомогою можна досягти того ж ефекту при відсутності великих грошей і використанні ідей.
Також рекомендуємо ознайомитися з нашим матеріалом.
HD відео по темі: