Як побудувати великий торговий центр
В останні роки торговельні центри перестали бути виключно торговими майданчиками, перетворившись в повноцінні місця відпочинку. У цій статті ми розповімо, як побудувати торговий центр, починаючи від складання бізнес-плану і закінчуючи відкриттям об'єкта, і яка потенційна прибуток.
Зміст статті:
- Підготовка до будівництва
- Предброкерідж
- Будівництво
- запуск
- Витрати і прибуток
Підготовка до будівництва
В першу чергу потрібно скласти бізнес-план, що враховує всі аспекти будівництва. Так, необхідно ретельно проаналізувати ринок торгової нерухомості міста, щоб виявити найбільш перспективний напрямок, правильно визначити формат і площа об'єкта, розробити загальну концепцію торгового комплексу.
Потім потрібно вибрати земельну ділянку. Ділянка краще підбирати в місці з добре розвиненою транспортною інфраструктурою - щоб поблизу від вашого об'єкта були зупинки громадського транспорту і станція метрополітену. Крім того, ділянка слід підбирати в тій частині міста, для якої торгові центри є найбільш дефіцитними, що дозволить знизити конкуренцію.
Предброкерідж
Предброкерідж - це попередні переговори з компаніями, які є потенційними орендарями площ майбутнього ТЦ. Основною метою проведення таких переговорів є аналіз інтересу до проекту з боку потенційних орендарів, укладення попередніх угод про наміри.
На цьому ж етапі може виникнути необхідність внесення в проект комплексу і його концепцію змін на вимогу потенційних орендарів. Найчастіше якірні орендарі просять спроектувати окремі входи, виходи на парковку, санвузли і так далі.
Будівництво
Щоб побудувати торгово-розважальний центр в короткий термін і без неприємних сюрпризів потрібно дуже ретельно вибрати будівельну компанію. Це повинна бути компанія з великим досвідом у будівництві подібних об'єктів і хорошою репутацією, що дає такі-сякі гарантії того, що роботи будуть виконані якісно і в строк.
І навіть якщо компанія має бездоганну репутацію, будівництво необхідно контролювати, і якщо ви не можете робити те особисто, вам буде потрібно довірена особа, людина, яка буде перевіряти якість виконуваних робіт, відповідність робіт графіком, вести облік будівельних матеріалів і так далі.
Запуск
По завершенні будівництва та оздоблення буде потрібно якийсь час на підготовку об'єкта до запуску. Як правило, достатньо двох тижнів. Протягом цього часу орендарі готують свої площі, а власник займається маркетингом об'єкта - щоб про відкриття нового торгового комплексу знали якомога більше число потенційних покупців. Також необхідно провести масштабну рекламну кампанію. Вдалим кроком є проведення урочистості з нагоди відкриття - масштабні заходи привертають велику кількість людей, і якщо торговий центр їм сподобається, вони стануть його постійними клієнтами.
Витрати і прибуток
Отже, ми підійшли до головного питання: скільки коштує побудувати торговий центр. Саме будівництво чотириповерхового торгового комплексу площею в 3,6 тисячі квадратних метрів (оптимальний формат для невеликого міста) з урахуванням інженерних робіт, внутрішньої і фасадної обробки, буде коштувати 60 млн. гривень (близько 1,1 млн. Доларів).
Маркетингова кампанія і урочистий захід обійдуться ще в 1,5-3 мільйона гривень. Дохід від оренди при середній вартості в 7 тис. гривень за 1 кв. метр в рік - близько 25,2 мільйона гривень. Чистий прибуток складе в середньому 50% від цієї суми, тобто близько 12,6 млн. гривень на рік. Термін окупності проекту з урахуванням витрат на поточний ремонт складе 5-7 років.
Як бачите, будівництво торгового комплексу є дорогим заходом, але висока і щодо пасивна прибуток роблять його відмінним високоприбутковим бізнесом.