Як відкрити агентство нерухомості з нуля

Ріелтор продає квартиру

Нижче ми наводимо докладну інструкцію, як відкрити агентство нерухомості, як грамотно організувати його роботу і перетворити свою ріелторську фірму в прибутковий бізнес.

Зміст статті:

  • Реєстрація
  • Послуги, відсотки, об'єкти
  • приміщення
  • устаткування
  • просування компанії
    • База клієнтів
    • Реклама
  • персонал
  • Витрати і прибуток

Реєстрація

Починати слід з реєстрації ІП або ТОВ. Товариство з обмеженою відповідальністю звучить солідніше для великих клієнтів, але ІП відкрити простіше і дешевше. Спеціальних ліцензій не потрібно.

Вказуємо при реєстрації коди КОАТУУ: 68. - «Операції з нерухомим майном», 68.3. - «Операції з нерухомим майном за винагороду або на договірній основі», 68.20. - «Оренда і управління власним або орендованим нерухомим майном».

Які потрібні документи і дії:

  • Встати на облік в податкову службу;
  • Отримати ІПН;
  • Оформити страхове свідоцтво;
  • Виготовити печатку.

Процедура реєстрації коштує приблизно 80-100 $, займає місяць.

Послуги, відсотки, об'єкти

Діяльність агентства нерухомості включає послуги з оренди і продажу житла, комерційної нерухомості, земельних ділянок. Найбільш прибутковими і затребуваними на ринку вважаються недорогі об'єкти (однокімнатні квартири, гостинки), їх повинно бути більше за все. Хороший дохід і солідність фірмі приносять ексклюзивні об'єкти.

Кожна угода має свої комісійні, які отримує агентство. Для оренди нерухомості вони складають 30-50% від місячного внеску, для операцій з купівлі - 5-6% від суми платежу.

Приміщення

Що створює компанію потрібно звернути увагу на розташування офісу. Великі клієнти не люблять далеко їздити. Кращі місця - в центральному районі або в центрі густозаселённого спального району. Це може бути офісний або бізнес-центр, приміщення на першому поверсі багатоквартирного будинку.

Для невеликого агентства вистачить офісу в 40-50 квадратних метрів. В ідеалі потрібно організувати окремий простір для спілкування з відвідувачами, щоб не відволікати співробітників і зберігати конфіденційність своєї роботи і клієнтської бази.

Це може бути невеликий кабінет на 8-10 кв. м, або просто відгородите простір офісної перегородкою.

Внутрішнє оформлення повинно бути непомітним і діловим. Поставте біля входу інформаційний стенд зі своєю рекламною продукцією і актуальними пропозиціями.

Оренда приміщення обійдеться приблизно в 600-700 доларів в місяць, його косметичний ремонт і мінімальна обробка - в 800-1200 дол.

Устаткування

Що потрібно для відкриття ріелторського агентства?

  • 6 комп'ютерів або ноутбуків - 3200 $. Хороші і надійні марки виробників - Lenovo, Asus, HP;
  • Лазерний чорно-білий принтер з функцією ксерокопії - 130-150 $. HP, Panasonic;
  • 5 письмових столів - 300 $. Юнитекс, Імаго;
  • 8 офісних стільців - 160 $. Недорогі і зручні моделі пропонують Висі, ISO;
  • Диванчик для гостей - 150-250 $. Юнитекс, Альт Меблі;
  • Міні АТС 250 $ (Panasonic), 6 стаціонарних телефонів 150 $, факс 200 $, інтернет 100 $.
  • Вартість обладнання знаходиться в районі 3600-4000 $ .Ця сфера бізнесу вимагає оперативності і точності, тому всі комп'ютери потрібно об'єднати в одну мережу з єдиною базою даних.

    Просування компанії

    З чого почати роботу? З формування клієнтської бази і реклами.

    База клієнтів

    Знайти покупців набагато простіше, ніж продавців. Щоб відкрити ріелторську фірму з хорошою базою, використовуйте кілька методів пошуку людей, що продають або здають нерухомість в оренду:

    • переглядайте оголошення в газетах і в Інтернеті. Ті з них, що розміщені власниками, після созвона з власником можна заносити в свою базу;
    • проведіть розклеювання оголошень по під'їздах в дусі «Сім'я придбає квартиру в цьому будинку» або «Зніму недороге житло в вашому домі». Тоді власники самі вам подзвонять і залишать свої контакти.

    Реклама

    Ринок перенасичений ріелторами, тому простими методами не обійтися,. Вона приверне як власників нерухомості, так і покупців.

    Перший крок - створення регулярно оновлюваного веб-сайту з актуальними пропозиціями. Кожен об'єкт повинен мати докладний опис і якісні фотографії. Не полінуйтеся з'їздити на місце і зробити фото, це вкрай важливо для клієнтів і привертає увагу. Схема планування приміщень - теж хороший плюс до опису.

    другий крок - помітна вивіска офісу, банерна розтяжка на фасаді будівлі, де ви розміщуєте, або сіті-лайт поблизу.

    Відмінний ефект дає розклеювання оголошень на дошках біля під'їздів багатоквартирних будинків і зупинкових комплексах. Але тут йде вже адресне просування - по конкретних об'єктах. В ідеалі для кожного складається своє оголошення.

    Швидше продаються або здаються об'єкти з зовнішньою рекламою. Наприклад, банерної розтяжкою на вікнах з інформацією про продаж. Для цього фірма повинна бути єдиним посередником.

    Первинні вкладення в рекламу складуть близько 500-600 $ (вивіска, банер, сайт), щомісячні - в межах 250 $ (обслуговування сайту, розклеювання оголошень).

    Персонал

    Щоб в сфері нерухомості, потрібні кваліфіковані працівники. Уміння спілкуватися з клієнтами, зацікавлювати їх - головна вимога до агента. Знадобиться найняти чотирьох ріелторів і секретаря.

    Великий плюс для агента - наявність власного автомобіля. Як аутсорсеров необхідно залучити бухгалтера і юриста. Кваліфікований юрист потрібен при укладанні угод купівлі / продажу і дозволить уникнути шахрайських дій.

    Агент отримує комісійні в розмірі 30-60% від виручки при угоді. Чим більше фірма, тим меншу винагороду вона виплачує агентам. Для початку встановіть ставку в 40-50%.

    Витрати і прибуток

    Для запуску знадобиться близько 9000-10000 $. На оплату комунальних платежів, оренди, реклами і послуг бухгалтера і юриста в місяць йде близько 2500-3000 $. Непоганий прибуток компанії принесе продаж як мінімум 3-4 і здача в оренду 6-7-ти об'єктів в місяць. Чистий прибуток в цьому випадку складе близько 4-5 тис. Дол. На місяць.

    Щоб відкрити ріелторську контору, не знадобляться космічні суми, а ось кмітливість і вміння швидко знаходити клієнтів - дуже потрібні. Перші два-три місяці після відкриття необхідно посилено працювати над складанням бази клієнтів і.