Як відкрити агентство нерухомості з нуля
Нижче ми наводимо докладну інструкцію, як відкрити агентство нерухомості, як грамотно організувати його роботу і перетворити свою ріелторську фірму в прибутковий бізнес.
Зміст статті:
- Реєстрація
- Послуги, відсотки, об'єкти
- приміщення
- устаткування
- просування компанії
- База клієнтів
- Реклама
- персонал
- Витрати і прибуток
Реєстрація
Починати слід з реєстрації ІП або ТОВ. Товариство з обмеженою відповідальністю звучить солідніше для великих клієнтів, але ІП відкрити простіше і дешевше. Спеціальних ліцензій не потрібно.
Вказуємо при реєстрації коди КОАТУУ: 68. - «Операції з нерухомим майном», 68.3. - «Операції з нерухомим майном за винагороду або на договірній основі», 68.20. - «Оренда і управління власним або орендованим нерухомим майном».
Які потрібні документи і дії:
- Встати на облік в податкову службу;
- Отримати ІПН;
- Оформити страхове свідоцтво;
- Виготовити печатку.
Процедура реєстрації коштує приблизно 80-100 $, займає місяць.
Послуги, відсотки, об'єкти
Діяльність агентства нерухомості включає послуги з оренди і продажу житла, комерційної нерухомості, земельних ділянок. Найбільш прибутковими і затребуваними на ринку вважаються недорогі об'єкти (однокімнатні квартири, гостинки), їх повинно бути більше за все. Хороший дохід і солідність фірмі приносять ексклюзивні об'єкти.
Кожна угода має свої комісійні, які отримує агентство. Для оренди нерухомості вони складають 30-50% від місячного внеску, для операцій з купівлі - 5-6% від суми платежу.
Приміщення
Що створює компанію потрібно звернути увагу на розташування офісу. Великі клієнти не люблять далеко їздити. Кращі місця - в центральному районі або в центрі густозаселённого спального району. Це може бути офісний або бізнес-центр, приміщення на першому поверсі багатоквартирного будинку.
Для невеликого агентства вистачить офісу в 40-50 квадратних метрів. В ідеалі потрібно організувати окремий простір для спілкування з відвідувачами, щоб не відволікати співробітників і зберігати конфіденційність своєї роботи і клієнтської бази.
Це може бути невеликий кабінет на 8-10 кв. м, або просто відгородите простір офісної перегородкою.
Внутрішнє оформлення повинно бути непомітним і діловим. Поставте біля входу інформаційний стенд зі своєю рекламною продукцією і актуальними пропозиціями.
Оренда приміщення обійдеться приблизно в 600-700 доларів в місяць, його косметичний ремонт і мінімальна обробка - в 800-1200 дол.
Устаткування
Що потрібно для відкриття ріелторського агентства?
Вартість обладнання знаходиться в районі 3600-4000 $ .Ця сфера бізнесу вимагає оперативності і точності, тому всі комп'ютери потрібно об'єднати в одну мережу з єдиною базою даних.
Просування компанії
З чого почати роботу? З формування клієнтської бази і реклами.
База клієнтів
Знайти покупців набагато простіше, ніж продавців. Щоб відкрити ріелторську фірму з хорошою базою, використовуйте кілька методів пошуку людей, що продають або здають нерухомість в оренду:
- переглядайте оголошення в газетах і в Інтернеті. Ті з них, що розміщені власниками, після созвона з власником можна заносити в свою базу;
- проведіть розклеювання оголошень по під'їздах в дусі «Сім'я придбає квартиру в цьому будинку» або «Зніму недороге житло в вашому домі». Тоді власники самі вам подзвонять і залишать свої контакти.
Реклама
Ринок перенасичений ріелторами, тому простими методами не обійтися,. Вона приверне як власників нерухомості, так і покупців.
Перший крок - створення регулярно оновлюваного веб-сайту з актуальними пропозиціями. Кожен об'єкт повинен мати докладний опис і якісні фотографії. Не полінуйтеся з'їздити на місце і зробити фото, це вкрай важливо для клієнтів і привертає увагу. Схема планування приміщень - теж хороший плюс до опису.
другий крок - помітна вивіска офісу, банерна розтяжка на фасаді будівлі, де ви розміщуєте, або сіті-лайт поблизу.
Відмінний ефект дає розклеювання оголошень на дошках біля під'їздів багатоквартирних будинків і зупинкових комплексах. Але тут йде вже адресне просування - по конкретних об'єктах. В ідеалі для кожного складається своє оголошення.
Швидше продаються або здаються об'єкти з зовнішньою рекламою. Наприклад, банерної розтяжкою на вікнах з інформацією про продаж. Для цього фірма повинна бути єдиним посередником.
Первинні вкладення в рекламу складуть близько 500-600 $ (вивіска, банер, сайт), щомісячні - в межах 250 $ (обслуговування сайту, розклеювання оголошень).
Персонал
Щоб в сфері нерухомості, потрібні кваліфіковані працівники. Уміння спілкуватися з клієнтами, зацікавлювати їх - головна вимога до агента. Знадобиться найняти чотирьох ріелторів і секретаря.
Великий плюс для агента - наявність власного автомобіля. Як аутсорсеров необхідно залучити бухгалтера і юриста. Кваліфікований юрист потрібен при укладанні угод купівлі / продажу і дозволить уникнути шахрайських дій.
Агент отримує комісійні в розмірі 30-60% від виручки при угоді. Чим більше фірма, тим меншу винагороду вона виплачує агентам. Для початку встановіть ставку в 40-50%.
Витрати і прибуток
Для запуску знадобиться близько 9000-10000 $. На оплату комунальних платежів, оренди, реклами і послуг бухгалтера і юриста в місяць йде близько 2500-3000 $. Непоганий прибуток компанії принесе продаж як мінімум 3-4 і здача в оренду 6-7-ти об'єктів в місяць. Чистий прибуток в цьому випадку складе близько 4-5 тис. Дол. На місяць.
Щоб відкрити ріелторську контору, не знадобляться космічні суми, а ось кмітливість і вміння швидко знаходити клієнтів - дуже потрібні. Перші два-три місяці після відкриття необхідно посилено працювати над складанням бази клієнтів і.