Як почати бізнес з виробництва м'ясних напівфабрикатів

М'ясні напівфабрикати в лотках

Перспективною нішею для створення бізнесу є виробництво м'ясних напівфабрикатів. Вкладати гроші в цю сферу вигідно, тому що на території Україні і суміжних з нею держав постійно зростає попит на м'ясо. Крім того, м'ясні напівфабрикати прості в приготуванні, що збільшує їх популярність серед населення.

Зміст статті:

  • Сировина для виробництва м'ясних напівфабрикатів
  • Технологія виробництва м'ясних напівфабрикатів
  • Устаткування для виробництва м'ясних напівфабрикатів
  • Вимоги до виробничого цеху
  • персонал
  • документація
  • висновок

Сировина для виробництва м'ясних напівфабрикатів

Напівфабрикатом називаються продукти харчування, виготовлені з м'ясного або іншого фаршу з смаковими добавками і стабілізуючими добавками.

Розрізняють декілька видів напівфабрикатів:

  • по способам обробки сировини: натуральні, рубані, або перероблені, паніровані вироби та пельмені;
  • в залежності від виду використовуваного сировини: яловичі, свинячі, баранячі, курячі, вироби з кролика і субпродуктів;
  • за методикою зберігання: охолоджені, заморожені.

До складу напівфабрикатів входять різні добавки: вода, борошно і крупи, цукор, сіль, спеції, яйця і яйцепродукти і інші інгредієнти. Кількість і якість добавок нерідко впливає на смак вироби.

Технологія виробництва м'ясних напівфабрикатів

і закупівлі обладнання потрібно розуміти, з яких етапів складається технологічний процес. Спочатку заморожене у вигляді великих брикетів надходить на завод, і попередньо його розморожують і подрібнюють. Розморожування, або дефрострація, дуже важлива: неправильна організація процесу призводить до втрати смакових якостей і свіжості сировини. Оптимальні умови для дефростраціі - розморожування протягом 12-16 годин при температурі 20˚С і вологості повітря 95%.

Охолоджене сировину подрібнюють в м'ясорубці, потім для отримання однорідної маси фарш і додаткові інгредієнти (, спеції, воду та інші) поміщають в фаршемешалку. Прилад допомагає зробити масу однорідної, наситити фарш киснем, що покращує смакові якості і зовнішній вигляд приготованих страв.

Після фаршемешалки суміш надходить в формувальну машину. Продукту надається певний розмір і форма відповідно до рецептури.

Якщо за рецептом напівфабрикати потрібно панірувати, то після надання форми вони надходять в машину для льезонірованія і в панірувальні апарат.

Для пельменів додатково заготовлюється за допомогою тістоміса. Фарш і тісто поміщається в пельменні апарати, а готовий продукт направляється по конвеєру для заморозки. Заключним етапом є заморозка і упаковка.

У промислових умовах застосовується шокова заморозка, що дозволяє заморожувати вироби за 20-30 хв. Для реалізації етапу необхідна камера шокової заморозки або компактний спіральний швидкоморозильних апарат.

Продукція упаковується в поліетиленові пакети або картонні коробки вручну або із застосуванням спеціальних верстатів.

Устаткування для виробництва м'ясних напівфабрикатів

Невелике підприємство не вимагає покупки дорогого устаткування, для початку раціонального використання коштів потрібно правильно розрахувати потужність виробництва.

Основне обладнання для виробництва м'ясних напівфабрикатів:

  • Стрічкова пилка потрібна для виготовлення з великих шматків сировини зручних для обробки брусків. Вартість пив варіює від 45 до 300 тис. Руб. Для невеликого заводу підійдуть моделі від російських виробників «РостПіщМаш» і «ММ Прис».
  • м'ясорубка - верстат для перетворення м'яса в фарш. Вартість верстата - від 40 до кількох сотень тисяч гривень. При виборі м'ясорубки потрібно орієнтуватися на планований обсяг виробництва. На маленьких заводах досить використовувати надійні верстати від білоруського виробника «Торгмаш»: м'ясорубки МІМ-80 дозволяють виробляти до 80 кг фаршу в годину.
  • Фаршемешалка надає масі фаршу однорідну консистенцію і легкість. Вартість верстата - 60-300 тис. Руб. На невеликій завод досить придбати установку об'ємом 50 л від підприємства «РостПіщМаш».
  • формувальна машина необхідна для створення продуктів певного розміру і форми. Залежно від типу формувальної машини одночасно можна робити кілька типів напівфабрикатів, наприклад, биточки і котлети. Вартість коливається від 25 до 450 тис. Руб. Для малого бізнесу ідеально підходить верстат російського виробника «РостПіщМаш», що дозволяє виготовити 2000 од. продукції на годину.
  • Зварювач лотків потрібен для упаковки готової продукції. Вартість обладнання від 150 тис. До мільйона гривень. Для невеликого підприємства підходять напівавтоматичні машини від російської фірми CAS.
  • передбачає наявність пельменних апаратів, тістоміса і просіювача борошна. Не варто забувати про морозильній камері, окремих приміщеннях для зберігання сировини і готової продукції, санітарних засобах і витратних матеріалах.

    Вимоги до виробничого цеху

    Згідно з санітарними нормами цех повинен відповідати наступним параметрам:

  • Температура повітря - 18-20˚С;
  • Вологість - 40-60%;
  • Водопостачання і каналізація повинні бути централізованими, за якістю питна вода повинна відповідати ГОСТ Р 51232-98;
  • Номінальна напруга в електромережі - 380 В.
  • Також існують нормативні документи (СНиП, СанПіН та інших) для різних приміщень підприємства і етапів виробництва.

    Персонал

    Для початку достатньо найняти 2-3 робочих в одну зміну. Крім робочих потрібен шеф-кухар, фахівець з логістики, бухгалтер, завідувач господарською частиною, IT-фахівець, технолог, прибиральниця. У міру розвитку заводу кількість персоналу буде збільшуватися.

    Документація

    Збір документів при організації бізнесу - найбільш важлива частина. Перед тим,, реєструється юридична особа. Можна стати індивідуальним підприємцем (ІП) або організувати товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ). При цьому враховується розмір бізнесу і різницю систем оподаткування.

    Крім того, перед початком виробництва потрібно отримати дозвіл від санітарно-епідеміологічної служби та зробити сертифікати відповідності на весь асортимент.

    Новачкові при зборі документів варто проконсультуватися з юристом і з постачальниками обладнання.

    Висновок

    Перед варто продумати канали продажу продукції, необхідність в рекламній кампанії. Потрібно бути готовим протистояти конкурентам, постійно вдосконалювати виробництво. Не варто забувати також про державні програми, які допомагають вирішити велику кількість проблем малого бізнесу.

    Відео по темі: