Як відкрити виробництво морозива
По-справжньому цікавий і «смачний» бізнес - виробництво морозива. Незважаючи на велику конкуренцію і деяку сезонність, ця продукція дуже затребувана на ринку. Нижче ми докладно розповімо, як організувати підприємство, підібрати обладнання і правильно оформити всі документи.
Зміст статті:
- Реєстрація та дозволу
- Розробка фірмового стилю
- приміщення
- Технологія виробництва морозива
- Як це робиться?
- поширені технології
- Устаткування для виробництва морозива
- Кращі марки обладнання
- Сировина для виробництва морозива
- персонал
- Витрати і прибуток
Реєстрація та дозволу
цей бізнес найкраще зареєструвати в якості , щоб вільно працювати з великими постачальниками і покупцями. код КВЕД - 10.52 - «Виробництво морозива». Далі слідує вибір системи оподаткування та постановка на облік в Пенсійному фонді.
Потрібно отримати дозволу від СЕС і Росспоживнагляду. Для цього потрібно організувати роботу відповідно до ГОСТом 31457-2012 ( «Морозиво молочне, вершкове і пломбір»), облаштувати приміщення відповідно до вимог СанПіН 2.3.4.551-96, надати договору зі службами санітарними та комунальними (дезінфекція, вивіз сміття і т. д.) На заводі потрібно встановити систему пожежної безпеки.
Реєстрація та дозвільні документи вимагають вкладень в розмірі 1000-1100 доларів.
Розробка фірмового стилю
Почати слід з в Роспатенті і розробки фірмового стилю. Ця назва товару і дизайн упаковки, за яким ваш продукт дізнаватимуться. Робота дизайнера і реєстрація знаку коштують не менше 900 доларів.
Приміщення
Фабрика займає площу близько 200 квадратних метрів з урахуванням всіх приміщень (виробниче, підсобні та побутові приміщення, склад). Обов'язкові вимоги:
- Висота стель 3,5 метрів;
- Електромережа 380;
- Водопостачання і каналізація;
- Наявність під'їзду для транспорту.
В місяць за оренду необхідно платити приблизно 1500-1600 доларів. На ремонт піде ще близько 1000 дол.
Технологія виробництва морозива
Існує кілька способів виготовлення, але майбутній продукт в будь-якому випадку проходить ряд обов'язкових операцій.
Як це робиться?
Технологічний процес включає такі етапи:
Поширені технології
Найчастіше лінія по виробництву морозива використовує порційний або безперервний метод. Порційний підходить для невеликих обсягів продукції, але поступається в економічності і раціональності використання обладнання, а також в якості готового товару.
Безперервний дозволяє отримувати від 1250 кг суміші на годину, вимагає кваліфікованого персоналу, економно витрачає електроенергію. Використовуються автоматизовані лінії, що виключають помилки і дозволяють зробити продукт більш якісним.
Устаткування для виробництва морозива
Орієнтуючись на невеликі обсяги (300-400 кг продукту за зміну), завод потрібно оснастити:
- Змішувачем компонентів (близько 5 тисяч доларів);
- Фільтром (350-400 доларів);
- Плавитель масла (3000 $);
- Гомогенізатором і пастеризаторами (загальна вартість приблизно 7600-7800 дол.);
- Ємністю, де настоюється і дозріває кінцевий продукт (6000-6200 $);
- Запірною арматурою (три тисячі доларів);
- Насосами (близько 3000 $ за три штуки);
- Фризери (13-15 тисяч дол.);
- Пакувальним автоматом (8-9 тис.);
- Холодильною камерою для зберігання продукції (1600-1800 дол.)
Кращі марки обладнання
Більшість недорогих апаратів «видає» тільки один вид продукції. Купівля нової лінії обійдеться в 45-50 тис. Дол. Хороший вибір машин і готових ліній пропонують:
Відмінно себе зарекомендували машини від вітчизняної компанії «Прогрес». Фризери можна купувати в складі лінії, а можна підшукати окремо, адже це найважливіша частина виготовлення холодних ласощів. Найпопулярніші виробники - американські, китайські і європейські:
- Altezoro;
- Nemox;
- SPM;
- Innova;
- Huangshi Dongbei Refrigeration CO, LTD;
- Ocean Power;
- Spaceman.
Кращі і визнані марки - Carpigiani, Taylor, GelMatic, Electro Freeze, Frigomat.
Холодильні камери варто вибирати від надійних зарубіжних компаній, зразок Polair і Liebherr, або ж вітчизняних «Профхолод», «Маріхолодмаш», «Північ».
Сировина для виробництва морозива
Виготовлення морозива на основі натурального молока практично пішло в минуле, зараз це досить дороге задоволення. Якісне робиться на основі тваринних жирів. Добавок в ньому має бути якомога менше. Вартість його немаленька, тому навряд чи впорається з конкуренцією.
Стандартний набір складових для товара середньої цінової категорії:
Процес виробництва морозива на увазі, що для виготовлення тонни продукту знадобиться приблизно 9 тисяч кілограмів сировини. Сухі суміші, топпинги, глазур і інші інгредієнти можна придбати в спеціалізованих компаніях: Ice Dream, Nord, Dolse Rosa, Spoom, СЗРК.
Персонал
Для організації роботи в дві зміни знадобиться найняти не менше 10-11 осіб. Це керуючий, начальник цеху, менеджер збуту, технолог, четверо робітників, два вантажника, прибиральниця. Бухгалтерію віддаємо на аутсорсинг. Зарплатний фонд в місяць складе 4000 $.
Харчовий бізнес вимагає від усіх працівників наявності санітарних книжок і виходу на роботу в уніформі.
Витрати і прибуток
Капітальні витрати на відкриття підприємства (документи, приміщення, обладнання) складуть 50 тисяч дол. Щомісячні витрати (оренда, заробітна плата, сировина) - 8-9 тис. За дві зміни можна виготовити близько 500 кг товару за оптовою ціною 2-3 $ за кг. Це приблизно 25000 $ прибутку на місяць, чистий дохід - 17 тисяч.
Для початку необхідно детально вивчити, морозива, і знайти потенційних покупців. Це дозволить швидко окупити бізнес і уникнути простоювання дорогого обладнання. Справа дуже перспективне і залишає можливості для розширення асортименту і збільшення обсягів продажів.
Відео по темі: