Як відкрити виробництво соків

соки екзотик

Замислюєтеся про перспективний бізнес? Виробництво соків не можна назвати простою справою, але навіть міні-завод здатний приносити хороший дохід. А бізнес завжди можна масштабувати. Нижче докладно описано, як відкрити завод, як правильно обладнати його і налагодити стабільний збут.

Зміст статті:

  • Реєстрація
  • приміщення
  • Технологія виробництва соків
    • Етапи виготовлення натурального:
  • Устаткування для виробництва соків
    • Кращі виробники:
  • Сировина для виробництва соків
  • упаковка
  • збут
  • Витрати і прибуток

Реєстрація

Вибираючи між реєстрацією ІП та ТОВ, варто віддати перевагу ТОВ. Це дозволить дати фірмі назву і налагодити співпрацю з постачальниками і реалізаторами. Вибираємо КВЕД 15.32 «Виробництво фруктових та овочевих соків». Реєструємо торгову марку в Роспатенті. Компанія не зможе почати роботу без дозволу від Роспожнадзора і висновки СЕС. Обов'язково потрібно дотримуватися вимог по ГОСТ Р 53137-2008.

На всі документи піде приблизно 2500 $.

Приміщення

Загальна площа приміщення повинна бути Проте 200 квадратних метрів. З них 150 відводиться для цеху, решта площі - під склади та адміністративні приміщення.

Завод повинен відповідати вимогам:

  • Вентиляція, водопостачання, каналізація, опалення;
  • Електромережа 380 В;
  • Висота стель від трьох метрів;
  • Відповідність правилам протипожежного режиму: наявність сигналізації, вогнегасників, плану евакуації.
  • Оренда приміщення коштує близько 1500 доларів на місяць, ремонт і підготовка до роботи - 1000-1200 дол.

    Технологія виробництва соків

    Залежно від типу (натуральний, нектар, відновлений, сокосодержащий напій) різниться і технологічний процес.

    Етапи виготовлення натурального:

    • Перевірка і відбір сировини;
    • Мийка, додатковий огляд;
    • Подрібнення сировини;
    • Отримання соку під пресом;
    • Потім йде проціджування;
    • освітлення;
    • Заготівля (упаковка).

    В овочеві соки додають ароматизатори, різні трави, сіль і цукор, приправи, іноді оцет. Для кожного є маленькі нюанси. Наприклад, морква спочатку потрібно добре очистити, нарізати і пропарити гострою парою, подрібнити, змішати з цукровим сиропом і відправити для обробки на гомогенизаторе. Томатну масу потрібно спочатку прогріти, щоб видалити повітря. Фруктовий напій виготовити трохи простіше.

    Найпоширеніший спосіб виробництва соку - з концентрату. На виході виходить продукт, практично ідентичний свіжовіджатому. Відновлений сік виробляється так:

  • Концентрований продукт нагрівають протягом 30-40 секунд до 100-110 градусів, потім витримують його в цьому виді 3-4 секунди;
  • За 35-40 секунд сік охолоджують до 23-30 градусів, додають чисту воду (стільки, скільки випарується), мінерали, вітаміни.
  • соковмісний напій - найдешевший варіант і для покупця, і для виробника. Така продукція містить не більше 10% соку і багато підсилювачів смаку і хімічних добавок. Робити наголос на найдешевший сегмент на початку бізнесу може виявитися ризиковано, тому що якістю похвалитися точно не вийде.

    Устаткування для виробництва соків

    Розглянемо обладнання для виготовлення саме відновленого соку, як найбільш вигідного. Щоб організувати цех, знадобляться:

    • Очисні фільтри для води;
    • Гомогенізатор;
    • Спеціальні баки для змішування сировини та добавок;
    • Насоси;
    • теплообмінник;
    • Ємності для стерильного зберігання продукту;
    • Пастеризатор;
    • Машини для промивання;
    • Автомат для розливу;
    • Апарат для фасування.

    Нова виробнича лінія коштує в районі 40-80 тисяч доларів. Б / у можна купити за 25-40 тисяч.

    Кращі виробники:

  • KREUZMAYR GmbH;
  • Bertuzzi;
  • AGRO-T Germany.
  • Якісні машини для розливу і упаковки можна придбати у АВРОРА ПАК ІНЖИНІРИНГ, ТОВ АВІС, «Акмалько ІНЖИНІРИНГ».

    Сировина для виробництва соків

    Для виготовлення необхідний концентрат, вода, цукор, додаткові інгредієнти, на кшталт вітамінів. Концентрат часто імпортується з-за кордону. При закупівлі сировини виходимо з того, що концентрат розводиться в пропорції 1 до 10.

    Упаковка

    Вигідніше за все продавати продукцію в упаковці TetraPak. У ній напої зберігаються довше, а вітаміни не розпадаються під дією сонячних променів. Скляна тара виглядає солідніше, але враховуйте, що вага продукту збільшиться.

    Ще варіант - ПЕТ, Дой Пак, Тетра Рекс. Залежно від обраного типу упаковки підбирається конвеєрна лінія.

    Збут

    Початківцю підприємству варто зупинитися на випуску 8-10 смаків. Наприклад, яблучного, томатного, апельсинового, вишневого, ананасового соків і ще кількох овочевих.

    Пропонувати продукцію можна магазинам і кіоскам по сусідству, кафе і ресторанах, оптових складів. Щоб потрапити на прилавки великих мереж і супермаркетів, необхідно викласти круглу суму: вхідний поріг становить зазвичай від 20 тис. Дол. (Це разова плата, щоб ваш товар виклали на полицю).

    Витрати і прибуток

    Оформлення документації, оренда приміщення на 2 місяці вперед і його ремонт зажадають вкладень в розмірі 5000 $. Придбання обладнання (б / у), його налагодження - 40-60 тис. Дол. Для початку необхідно закупити по бочці (близько 250 кг) концентрату кожного смаку, який буде проводитися на вашому заводі. Для 10 смаків це складе близько 10000-11000 $. Додамо сюди витрати на розробку дизайну упаковки і рекламу - 1000-2000 $, заробітну плату для штату з 10 чоловік (4 робочих, технолог, бухгалтер, керуючий, механік, менеджер із закупівель і збуту, прибиральниця) - 4500-5000 $.

    Разом капітальні вкладення - 65-80 тисяч доларів. Щомісячні витрати - приблизно 10 тис. Дол.

    Для отримання гарного прибутку важлива вимога - робота в дві зміни. Апаратура середньої продуктивності здатна виробляти 1000-4000 л соку за зміну. Орієнтуючись на середній показник, отримуємо 5000 л в день. За умови стовідсоткової реалізації товару щомісячний дохід сягає 20-25 тис. Дол., А чистий прибуток - 7-12 тисяч. Зрозуміло, вийти на такі показники вийде не відразу, лише через місяці.

    Ви можете з випуску соку і, набираючи постійних оптових клієнтів, поступово збільшувати обсяги виробництва, і розширювати асортимент. Згодом варто домовитися про постачання в супермаркети, щоб міцно влаштуватися в цій ніші бізнесу.

    Відео по темі: